W odległej przyszłości Hyperloop umożliwi pasażerom podróżowanie z prędkością około 900 kilometrów na godzinę w sposób neutralny dla klimatu.
W Ottobrunn niedaleko Monachium technologia pneumatycznych rur jest obecnie dalej rozwijana na pierwszym w Europie torze testowym w pełni certyfikowanym do obsługi pasażerów. Przewodniczący Markus Söder mówił o "super potencjale" podczas otwarcia które odbyło się w środę. Minister nauki Markus Blume powiedział, że każdy wielki pomysł kiedyś zaczynał się od małego.
Nie chodzi jednak o szybkość. Przede wszystkim uszczelnienie betonowej rury ma być badane na rzeczywistą skalę. Nadzorcą jest Uniwersytet Techniczny w Monachium (TUM), gdzie mówi się o "kamieniu milowym".
Drugi obszar badań dotyczy kapsuły i bezpieczeństwa pasażerów w próżni tuby. Naukowcy chcą również przyjrzeć się systemowi sterowania i napędu. Zespół opracował również koncepcję stacji.
Prototyp futurystycznego środka transportu zakończył swój pierwszy przejazd testowy 10 lipca. Kapsuła przypomina ICE w skróconej wersji i oferuje miejsce dla pięciu pasażerów.
Przedsiębiorca Elon Musk opracował ten pomysł i zorganizował konkursy dla studentów na całym świecie około dziesięć lat temu. Zespoły TUM zawsze odnosiły sukcesy i, według TUM, zajmowały pierwsze miejsce we wszystkich konkursach. W międzyczasie badania nad systemem transportowym są zakotwiczone w oddzielnym programie Hyperloop na uniwersytecie. Program jest częścią Agendy Zaawansowanych Technologii Bawarii od 2020 r. i jest współfinansowany przez Wolny Kraj Bawarię.