PKP Intercity systematycznie rozszerza sieć zewnętrznych partnerów sprzedaży internetowej. Już w krótce do tego grona dołączy Jakdojade. Dziś obie spółki podpisały umowę na wdrożenie nowej funkcjonalności.
Kontynuujemy strategię przybliżania kolei do naszych klientów. Chcemy, żeby zakup biletu na pociąg był łatwy, szybki i wygodny. W strategię PKP Intercity wpisany jest rozwój, dlatego likwidujemy wszelkie bariery w korzystaniu z naszych usług. Bardzo się cieszę, że do sieci sprzedaży dołącza Jakdojade. To duża korzyść dla naszych pasażerów - powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity
Jakdojade, z którego strony i aplikacji korzysta ponad 5 mln użytkowników miesięcznie, działa na polskim rynku od 15 lat jako planer podróży miejskich. Od 2017 r. w aplikacji Jakdojade możliwy jest zakup biletów w wybranych aglomeracjach w Polsce. To bardzo popularna funkcja, w której tylko we wrześniu 2023 r. zostało zrealizowanych blisko 9,5 mln transakcji. Liczba obsługiwanych w aplikacji przewoźników stale się powiększa, a w ramach aglomeracji trójmiejskiej Jakdojade pośredniczy również w sprzedaży biletów przewoźnika kolejowego, PKP SKM Trójmiasto.
Sukces ujednoliconych warunków handlowych
Rozpoczęcie współpracy z firmą Jakdojade jest kontynuacją działań, jakie przewoźnik podjął we wrześniu 2021 roku wraz z wprowadzeniem ujednoliconych warunków handlowych (UWH). Od tego czasu spółka nawiązała współpracę z największymi serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. W sierpniu bieżącego roku do tego grona dołączyły platformy Infobus oraz eTravel, które docelowo ułatwią zakup biletów podróżnym zza granicy oraz pasażerom jadącym w delegację.