Tanie, ale nie dostarczone. Przewoźnikowi w Pensylwanii zabrakło cierpliwości w związku z zamówieniem od chińskiego producenta
Największy na świecie producent taboru kolejowego stracił duże zamówienie w USA. Southeastern Pennsylvania Transit Authority (Septa) ogłosiło, że z powodu dużych opóźnień anuluje kontrakt z chińską firmą CRRC na dostawę 45 piętrowych zespołów trakcyjnych, które mają być eksploatowane głównie w Filadelfii.
Przewoźnik ogłosił to na swojej stronie internetowej. Kontrakt pochodzi z 2017 r., a pierwsze pociągi miały zostać dostarczone w 2019 r. Jednak do tej pory nie pojawił się ani jeden pociąg, który poprawiłby wrażenia z podróży w aglomeracji wokół Filadelfii.
CRRC wygrało kontrakt dzięki znacznie niższej cenie niż oferował wówczas Bombardier. Wartość kontraktu wynosiła 185 milionów dolarów, a chiński producent zaoferował dostarczenie wymaganych zespołów trakcyjnych o 34 miliony dolarów taniej niż jego kanadyjski konkurent.
Jednak tani zakup ostatecznie się nie opłacił: przewoźnik może i poczynił wirtualne oszczędności, ale nie ma w planach zakupu nowych pociągów. Septa twierdzi, że bada możliwości odzyskania około 50 milionów dolarów od producenta za niedostarczenie pociągów.
Chińska firma posiada amerykańską fabrykę w Springfield w stanie Massachusetts. Zgodnie z wymogami konkursu, część zamówienia musiała zostać wyprodukowana w USA. Ta sama fabryka buduje pociągi dla Massachusetts Bay Transportation Authority, ale produkcja również została opóźniona, a już dostarczone wagony mają poważne problemy z jakością