Przewozy Regionalne sprzedawały bilety na pociąg, którego nie było

Przewozy Regionalne sprzedawały bilety na pociąg, którego nie było

14 września 2016 | Autor: RW
PODZIEL SIĘ

Pasażerowie planujący przejazd 27 sierpnia br. pociągiem Regio relacji Poznań Główny – Krzyż nie mogli odbyć podróży, ponieważ pociąg nie pojawił się na stacji. Ze skarg podróżnych, które trafiły do Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że informacje podawane przez infolinię oraz przez internetowy system sprzedaży biletów były błędne. Również w kasach biletowych nie informowano podróżnych o wycofaniu pociągu. Przewoźnik tłumaczy, że sytuacja wynikła z powodu niedopatrzenia pracownika.

Fot. YouTube

Pociąg REGIO nr 78385 relacji Poznań Główny – Krzyż w rozkładzie jazdy 2015/2016 kursuje regularnie od poniedziałku do piątku oraz w niedziele. – W sobotę 27 sierpnia w wyniku niedopatrzenia pracownika, w internetowym rozkładzie ukazał się kurs pociągu nr 78385, jednak wszystkie pozostałe kanały informacji pasażerskiej działały prawidłowo – tłumaczy Mikołaj Turowski z Przewozów Regionalnych. Jak dodaje, informacje zawarte na plakatach stacyjnych i wyświetlaczach tego dnia były prawidłowe.

W kasach nie informowano o wycofaniu pociągu, bo nigdy nie jest on uruchamiany w soboty, o czym pasażerowie wiedzą także z wydrukowanych liniowych rozkładów jazdy dostępnych w kasach i w pociągach. Bezpośrednio do Oddziału Wielkopolskiego dotychczas nie wpłynęła ani jedna skarga podróżnego z pociągu 78385 z dnia 27 sieprnia, a drużyna konduktorska następnego pociągu jadącego do Krzyża w tym dniu nie spotkała się z żadnymi podróżnymi, którzy czekaliby na pociąg już godzinę wcześniej – informuje Turowski.

Mimo to, Prezes UTK wszczął z urzędu postępowanie administracyjne wobec PR w sprawie zakazu stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym. Regulator wskazuje, że opisana sytuacja może oznaczać naruszenie praw pasażerów zawartych w ustawie – Prawo przewozowe. Szczegóły naruszeń oraz ich skala zostaną wyjaśnione w toku postępowania administracyjnego.

Warto przy tej okazji podkreslić, że pasażerowie mogą zgłaszać do UTK skargi na działalność przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury czy zarządców dworców pod tym linkiem.