Kampania Alfabet dobrych manier bądź życzliwy, kulturalny podróżując środkami transportu publicznego

Kampania Alfabet dobrych manier bądź życzliwy, kulturalny podróżując środkami transportu publicznego

15 sierpnia 2022 | Źródło: Warszawska Kolej Dojazdowa
PODZIEL SIĘ

W dniu 8 sierpnia br. Warszawska Kolej Dojazdowa rozpoczęła kampanię „Alfabet dobrych manier”, która będzie zwracać uwagę naszych pasażerów jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie wobec współpasażerów. Na podstawie wyników badań ankietowych zostały przygotowane plansze przedstawiające postawy, które nam przeszkadzają i sprawiają, że podróż staje się mniej komfortowa a często uciążliwa.

 

Kampania Alfabet dobrych manier bądź życzliwy, kulturalny podróżując środkami transportu publicznego
Fot. Warszawska Kolej Dojazdowa

 

Podróże środkami transportu publicznego to nasza codzienność. Podróżujemy do pracy, do szkoły, na zakupy, rekreacyjnie. Jednak czy zwracamy uwagę na to, czy nasze zachowanie i przyzwyczajenia nie sprawiają, że wspólna podróż pociągiem staje się dla współpasażera uciążliwa? A przecież powinniśmy starać się, żeby podróż była przyjemna dla wszystkich, nie tylko dla nas samych. Dlatego też 8 sierpnia rozpoczęliśmy kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”, która za pomocą plansz cyklicznie wyświetlanych na monitorach LCD w pociągach przybliży negatywne zachowania, których należy unikać, aby podróż WKD była komfortowa i przyjemna dla wszystkich.

- Podróż w komfortowych warunkach to nie tylko nowoczesne oraz wygodne pociągi, ale również właściwe i kulturalne zachowanie współpasażerów. Pomysł na kampanię poddali nam sami pasażerowie, zgłaszając przy różnych okazjach problemy z zachowaniami osób podróżujących naszą WuKaDką  - powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

W okresie od 3 lutego do 31 marca br. WKD przeprowadziła badania ankietowe, aby poznać opinię naszych podróżnych, jakie zachowania współpasażerów uważają za najbardziej kłopotliwe podczas podróży WuKaDką. Nasi ankietowani najczęściej wskazywali m.in. na: głośne rozmowy, brak higieny osobistej, blokowanie drzwi, kładzenie nóg i bagażu na siedzeniu, spożywanie jedzenia i napojów czy niezakrywanie ust i nosa podczas kaszlu czy kichania. Na podstawie otrzymanych wyników zostało przygotowanych 14 plansz, które będą promować zasady prawidłowego i kulturalnego podróżowania. Cykliczna emisja prostego przekazu działającego na wyobraźnie zwróci uwagę na zachowanie, które nie powinno mieć miejsca w pociągu. Pozwoli również wpłynąć na zmianę postaw osób postępujących niewłaściwie podczas podróży środkami transportu publicznego.

Pamiętajmy, że WuKaDką nie podróżujemy sami, dlatego dbajmy o to by nasze zachowanie nie było uciążliwe dla współpasażerów. Podróż środkami transportu publicznego dla wszystkich powinna być przyjemna  i komfortowa, postarajmy się o to wspólnie.