Alstom i Polo Mercitalia (Grupa FS) z umową na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw Traxx DC3

Alstom i Polo Mercitalia (Grupa FS) z umową na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw Traxx DC3

21 września 2022 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

20 września 2022 - Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, dostarczy wiodącemu krajowemu operatorowi kolejowemu, Polo Mercitalia (Gruppo Ferrovie dello Stato), 20 lokomotyw elektrycznych Traxx DC3 nowej generacji, nazwanych we Włoszech E.494. Dostawa tych nowych jednostek ma się rozpocząć na początku 2024 roku i zostanie zakończona w tym samym roku.

 

Alstom i Polo Mercitalia (Grupa FS) z umową na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw Traxx DC3
Lokomotywa elektryczna Traxx DC3 w barwach Polo Mercitalia. Fot. Alstom

 

To 20 dodatkowych jednostek w ramach umowy podpisanej w grudniu 2017 roku przez Mercitalia Rail. Alstom dostarczył już 40 lokomotyw Traxx DC3, które rozpoczęły komercyjną eksploatację ponad trzy lata temu. Lokomotywy floty zostaną objęte programem Full Maintenance świadczonym przez Alstom Italia Service.

"Aby transport kolejowy był bardziej zrównoważony i wydajny, konieczne jest odnowienie naszej floty lokomotyw i wagonów" - mówi Gianpiero Strisciuglio, prezes Mercitalia Logistics. "W ciągu 10 lat planujemy zakup 3 500 wagonów i ponad 300 przyjaznych dla środowiska lokomotyw elektrycznych i hybrydowych nowej generacji, w tym tych 20. Lokomotywy te są bardzo innowacyjne, ponieważ mogą być wyposażone tak, aby wykonywać ostatnią milę kolejową, wnikając bezpośrednio w obszary niezelektryfikowane, takie jak terminale śródlądowe i porty, z szybką zmianą zasilania, bezpośrednio łącząc transport kolejowy z innymi środkami transportu."

"Jesteśmy niezwykle dumni, że Polo Mercitalia, nasz wieloletni klient i pierwszy, który zainwestował w lokomotywę elektryczną o dużej mocy Traxx DC3, zdecydował się skorzystać z opcji zakupu kolejnych 20 jednostek oprócz 40 już dostarczonych" - mówi Michele Viale, Dyrektor Zarządzający Alstom Italy oraz Prezes i Dyrektor Generalny Alstom Ferroviaria. "Ta dodatkowa umowa jest kolejnym dowodem zaufania, jakim klienci darzą naszą Grupę i produkt Traxx DC3, który stoi ponad 160 sprzedanymi jednostkami, z czego około 90 krąży po włoskiej sieci kolejowej".

 

Lokomotywy Traxx we flocie Polo Mercitalia. Fot Alstom

 

Traxx DC3 to najnowsza generacja lokomotyw elektrycznych o dużej mocy, która maksymalizuje wydajność, minimalizuje interwencje konserwacyjne oraz zapewnia większą nośność i zdolność trakcyjną przy niższym zużyciu energii. Lokomotywa Traxx DC3 jest częścią platformy Traxx 3, najnowocześniejszych czteroosiowych lokomotyw w Europie.  W ciągu ostatnich 20 lat w Europie sprzedano ponad 2400 lokomotyw Traxx, z homologacją w 20 krajach i łącznym rocznym przebiegiem ponad 300 mln km.

Wszystkie lokomotywy Traxx DC3 przeznaczone na rynek włoski będą produkowane w zakładzie Alstom w Vado Ligure. Zakład, który posiada ponad stuletnie doświadczenie w projektowaniu i budowie lokomotyw, w tym najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx oraz jest centrum produkcji i utrzymania taboru kolejowego i podsystemów. Zabytkowy obiekt, w którym pracuje ponad 400 pracowników, zajmuje się obecnie produkcją najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx, a także przeprowadzaniem remontów kapitalnych zespołów trakcyjnych.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PESA i PKN ORLEN o tworzeniu wspólnej oferty na dostawę i tankowanie pojazdów zasilanych wodorem. PESA i PKN ORLEN o tworzeniu wspólnej oferty na dostawę i tankowanie pojazdów zasilanych wodorem.
Następny artykuł SBB Cargo i Swiss Post testują innowacyjny pociąg wahadłowy. SBB Cargo i Swiss Post testują innowacyjny pociąg wahadłowy.