Nocne testy obciążeniowe odbyły się w weekend na części drugiego korytarza między Břeclavem a Starym Miastem u Uherského Hradiště.
Podczas obu nocnych testów wykorzystano prawie dwa tuziny lokomotyw i innych pojazdów wyposażonych w mobilną część ETCS. Test obciążeniowy był zarządzany przez dyspozytorów z Centralnego Centrum Dyspozytorskiego (CDP) Přerov, we współpracy z dostawcami całego systemu.
Pierwszej nocy, według administracji kolejowej, odbyło się 76 przejazdów pociągów testowych, z jednym zatrzymaniem awaryjnym z przyczyn technicznych. Dokładną przyczynę można ustalić tylko na podstawie dokładnych analiz zapisów diagnostycznych. Odnotowaliśmy również awaryjne zatrzymanie pociągu z powodu nieprawidłowej obsługi przez maszynistę, w tym przypadku ETCS zareagował prawidłowo i bezpiecznie.
Podczas drugiej nocy odbyły się łącznie 72 przejazdy pociągów testowych w czterech grupach, tym razem z bilansem czterech awaryjnych zatrzymań pociągów z przyczyn technicznych. Po szczegółowej analizie okaże się, czy była to awaria połączenia, czy inna przyczyna. W jednym przypadku sygnał przed pociągiem został wygaszony, co spowodowało zatrzymanie awaryjne. Była to prawidłowa i bezpieczna reakcja ETCS na zaistniałą sytuację.