Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemens Mobility już gotowa

Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemens Mobility już gotowa

19 marca 2024 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Producent Siemens Mobility dostarczył 137 pociągów ICE 4 w trzech różnych wariantach od 2016 roku - łącznie ponad 1500 wagonów z około 105 000 miejsc. Dzisiejsza ceremonia oznaczała zakończenie największego programu zamówień w historii DB. 

 

Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemens Mobility już gotowa
Fot. Siemens Mobility
- Siemens i DB zrealizowały ten projekt na czas. Rozbudowa floty DB jest główną dźwignią do osiągnięcia celu naszej strategii Strong Rail: podwojenia liczby podróżnych korzystających z naszych dalekobieżnych usług kolejowych. Ponieważ ci, którzy podróżują pociągami, pomagają chronić klimat. Tylko w 137 pociągów ICE 4 zainwestowaliśmy sześć miliardów euro. W 2024 r. co trzy tygodnie będziemy oddawać do użytku naszych pasażerów nowy pociąg ICE - Richard Lutz, CEO Deutsche Bahn AG.

- Mieszkańcy naszego kraju słusznie oczekują jak najszybszego przywrócenia niezawodnych i punktualnych pociągów. Modernizacja floty jest kluczowym elementem minimalizacji zakłóceń. W związku z tym do 2030 r. w nowe pociągi dalekobieżne zainwestowanych zostanie około 12 mld euro, flota ICE wzrośnie do 450 pociągów ICE, a średni wiek pociągów ICE i Intercity spadnie z 18 do 12 lat. W połączeniu z ogólną renowacją sieci, wszystkie znaki wskazują na poprawę – dodał Volker Wissing, federalny minister ds. cyfrowych i transportu:

- Nowoczesne, współczesne pociągi są ważne dla atrakcyjności transportu kolejowego w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Gdyby dekarbonizacja sektora transportu była grą karcianą, to ICE 4, którego flota liczy 105 000 miejsc, można by opisać jako as atutowy - powiedziała Manja Schreiner, senator ds. mobilności, transportu, ochrony klimatu i środowiska w Berlinie.

- Punktualna dostawa ostatniego ICE 4 oznacza wielki wspólny sukces Deutsche Bahn i Siemensa. Jako najdłuższy pociąg we flocie ICE, ICE 4 ma około 25% więcej miejsc siedzących. A ponieważ jest lżejszy i bardziej aerodynamiczny, zużywa o 30% mniej energii niż poprzednie modele. W całym okresie eksploatacji każdy pociąg zastępuje 20 000 samochodów i pozwala zaoszczędzić do 400 000 ton CO2. Każdy ICE w eksploatacji jest dobry dla klimatu, mobilności i pozycji Niemiec jako lokalizacji dla przemysłu i biznesu. Szczególne podziękowania kieruję do zespołów DB, Siemens i naszych partnerów za to wielkie osiągnięcie – Roland Busch, CEO Siemens AG.

W sumie DB otrzymała łącznie 137 pociągów ICE 4 w różnych wariantach. Oprócz 37 pociągów 7-wagonowych, w eksploatacji znajduje się 50 pociągów 12-wagonowych oraz 50 13-wagonowych pociągów XXL ICE. Te ostatnie oferują miejsca siedzące dla prawie 1000 pasażerów - więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ICE i pięć razy więcej niż w samolotach średniego zasięgu. Te długie pociągi kursują na trasach, które cieszą się szczególnym popytem, np. z Hamburga przez Nadrenię Północną-Westfalię i przez linię dużych prędkości Ren/Men do południowych Niemiec. Podobnie jak inne 7-wagonowe pociągi, nowy ostatni 137. ICE 4 będzie kursować głównie między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią, a także między Frankfurtem nad Menem, Monachium, Salzburgiem i Klagenfurtem.

DB posiada obecnie najnowocześniejszą i, z ponad 400 pociągami, największą flotę ICE wszechczasów. W 2024 r. DB będzie dostarczać kolejne pociągi ICE co trzy tygodnie. Poprzez znaczne inwestycje w modernizację swojej floty i zakup nowych pociągów, DB kontynuuje swoją strategię zapewnienia silnego systemu kolejowego w Niemczech. DB zainicjowała tę strategię w 2019 r. i od tego czasu konsekwentnie ją wdraża - pomimo niesprzyjających okoliczności, takich jak pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie i kryzys energetyczny.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Będzie pozyskiwany nowy kierownik LTG Cargo Polska Będzie pozyskiwany nowy kierownik LTG Cargo Polska
Następny artykuł Prezentacja nowego pociągu Stadler Rail dla RFI Prezentacja nowego pociągu Stadler Rail dla RFI