Nowy pociąg blokowy firmy Helrom rewolucjonizuje transport kolejowy naczep samochodów ciężarowych

Nowy pociąg blokowy firmy Helrom rewolucjonizuje transport kolejowy naczep samochodów ciężarowych

10 kwietnia 2024 | Źródło: Duvenbeck
PODZIEL SIĘ

Po niespełna 12 miesiącach planowania i wdrażania, pierwszy pociąg blokowy z Helrom został oficjalnie otwarty 4 kwietnia. Pociąg ten oznacza znaczący postęp w kierunku bardziej przyjaznej dla klimatu i wydajnej logistyki dzięki opatentowanej na całym świecie technologii wagonów naczepowych Helrom. Umożliwia to załadunek wszystkich typów naczep samochodów ciężarowych na pociąg bez użycia specjalnych terminali i dźwigów. Oczekuje się, że nowe połączenie między Regensburgiem a Lébény na Węgrzech, w połączeniu ze zrównoważonymi koncepcjami napędu ciężarówek Duvenbeck, pozwoli zaoszczędzić do 11 500 ton emisji CO2 rocznie.

 

Nowy pociąg blokowy firmy Helrom rewolucjonizuje transport kolejowy naczep samochodów ciężarowych
Fot. Duvenbeck

 

Nowe połączenie jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju AUDI AG Mission:Zero i stanowi pierwszą realizację bezbarierowego transportu kolejowego naczep samochodów ciężarowych jako ekskluzywnego pociągu blokowego. Wyznacza to nowe standardy w logistyce transportu i podkreśla zaangażowanie Audi w zrównoważony rozwój. Pociąg Helrom pokonuje dystans 1000 kilometrów w obie strony (Regensburg-Lébény-Regensburg) w zaledwie 24 godziny. W tym czasie pociąg odbywa podróż tam i z powrotem, a także załadunek i rozładunek w Regensburgu i Lébény.

Każdy pociąg składa się z 18 wagonów, które mogą przewozić łącznie 36 naczep. W rezultacie 72 ciężarówki są przenoszone z transportu drogowego na kolejowy każdego dnia od poniedziałku do piątku, co prowadzi do tygodniowego zmniejszenia wydajności transportu ciężarowego o około 185 000 kilometrów.

Koncepcje intermodalnych pociągów blokowych stanowią ważną część naszej strategii redukcji emisji CO2. Mamy przyjemność realizować ten projekt z innowacyjnymi partnerami, takimi jak Audi i Helrom. Oprócz obsługi pociągów przez Helrom, będziemy korzystać z alternatywnych technologii w podróżach przed i w trakcie przewozu.

 Norbert Joichl, dyrektor operacyjny Duvenbeck na południe i wschód Spojrzenie w przyszłość logistyki transportu Roman Noack, dyrektor generalny Helro, podkreśla znaczenie tego nowego połączenia koleją blokową jako przełomowego dla przyszłości: Dzięki naszej innowacyjnej technologii pokonujemy bariery dotychczasowego transportu intermodalnego. Eliminując specjalne terminale do załadunku naczep, integrujemy się z łańcuchami dostaw w sposób bardziej inteligentny, całkowicie bez objazdów.

Jesteśmy także szybsi i bardziej niezawodni niż dotychczasowy transport intermodalny. Efektywne połączenie różnych technologii i szlaków transportowych, takich jak transport drogowy i kolejowy, w celu utworzenia fizycznego Internetu naczep za pośrednictwem węzłów Helrom w postaci inteligentnych interfejsów jest kluczem do osiągnięcia celów klimatycznych w transporcie towarowym.

Udana współpraca na rzecz zrównoważonej przyszłości Roman Noack podkreśla dobrą współpracę wszystkich zaangażowanych stron jako podstawę udanego startu. Udany start jest wynikiem wspólnej wizji Audi, Duvenbeck, Helrom i Bayernhafen. Projekt pokazuje, że innowacyjna technologia pozwala pogodzić rozwiązania przyjazne środowisku z interesami gospodarczymi i społecznymi.