Tylko jeden oferent zgłosił się do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na naprawę 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich.Pojazdy serii EN57 przejdą naprawę na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją.
Ofertę złożyło konsorcjum firm w składzie: Newag (lider konsorcjum) oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Cena, jaką zaoferowano wynosi 272, 9 mln zł.
W zakres naprawy wchodzą m.in.:
- pełny demontaż podzespołów i zespołów EZT,
- malowanie pudła całego pojazdu wraz z pokryciem powłoką antygraffiti,
- modernizacja wózków,
- wymiana izolacji termicznej i akustycznej z zastosowaniem masy wygłuszającej,
- montaż 5 stojaków na rowery,
- modernizacja hamulca,
- przeniesienie zewnętrznych poręczy wejściowych do wnętrza pojazdu – montaż poręczy na pomostach ma umożliwiać swobodne wejście do pojazdu,
- montaż nowych drzwi w systemie odskokowo-przesuwnym z zastosowaniem napędu elektrycznego,
- montaż nowych drzwi przejściowych z wagonu do wagonu (międzywagonowych) z napędem elektrycznym,
- zastosowanie asynchronicznych silników trakcyjnych,
- montaż urządzeń wewnętrznej i zewnętrznej informacji audio-wizualnej oraz interkomu
- montaż systemu emisji reklam na monitorach LCD,
- instalacja systemu zliczania pasażerów,
- wykonanie klimatyzacji w przedziałach pasażerskich,
- zainstalowanie foteli wandaloodpornych z zagłówkami ze skóry w przedziałach pasażerskich,
- modernizacja czoła EZT i kabiny maszynisty,
- zainstalowanie pomostów umożliwiających wsiadanie dla osób inwalidzkich.