Szybsza podróż z Wrocławia do Poznania

Szybsza podróż z Wrocławia do Poznania

19 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

160 km/h – z taką prędkością będą kursowały pociągi na trasie Wrocław – Poznań. Wszystko za sprawą modernizacji linii kolejowej E59. Niebawem rozpoczną się prace na odcinku Czempiń – Poznań. W sumie modernizacji poddane zostanie 32 km linii kolejowej.

Fot. Dominik Skudlarski

W ramach planowanych prac przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Oprócz 32 km linii kolejowej zmodernizowane zostaną stacje w Czempiniu, Mosinie i Luboniu. Na tych stacjach, a także na przystankach Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec, wybudowane zostaną nowe, wyższe perony (o wysokości 76 cm), zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty i ławki dla podróżnych. Dzięki zbudowaniu pochylni lub wind na perony łatwiej będzie się dostać osobom niepełnosprawnym, rodzicom z dziećmi w wózkach, czy podróżnym z cięższym bagażem.

- Aktualnie trwają procedury administracyjne związane z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę – informuje Edward Luciński, Kierownik Kontraktu z zespołu ds. modernizacji linii kolejowej E59.  - W planie na najbliższe pół roku mamy rozpoczęcie prac torowych na szlakach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań - dodaje Luciński.

Modernizacja trasy będzie również korzystna dla środowiska naturalnego. Zmniejszy się oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie poprzez budowę ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe.

Modernizacja odcinka Poznań – Czempin przyczyni się również do skrócenia czasu jazdy pociągów
na całej trasie Poznań – Wrocław. Roboty modernizacyjne i remontowe prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na tej trasie pozwolą w 2015 roku pokonać ją najszybszym pociągiem w ciągu około 1 godziny i 40 minut.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kto opracuje rozbudowę linii SKM do Wejherowa? Kto opracuje rozbudowę linii SKM do Wejherowa?
Następny artykuł Krytyczne oceny nowego rozkładu jazdy KŚ Krytyczne oceny nowego rozkładu jazdy KŚ