Na wiosnę 2013 r. należy się spodziewać zwiększenia intensywności prac prowadzonych na linii E30 Kraków – Rzeszów. Ich apogeum nastąpi w 2014 r.
Tylko w 2013 roku prace na linii E30 (Kraków – Rzeszów) będą prowadzone w 29 lokalizacjach, w tym na 16 stacjach: Podłęże, Kłaj, Bochnia, Brzesko Okocim, Biadoliny, Bogumiłowice, Tarnów Mościce, Tarnów, Wola Rzędzińska, Czarna Tarnowska, Grabiny, Dębica, Ropczyce, Sędziszów Małopolski, Trzciana, Rudna Wielka oraz 13 szlakach: Podłęże – Kłaj tor 1, Kłaj – Bochnia tor nr 1 i 2, Bochnia – Brzesko Okocim tor 1 i 2, Biadoliny – Bogumiłowice tor 1 i 2, Bogumiłowice – Tarnów Mościce tor 1, Tarnów Mościce – Tarnów tor 1, Tarnów – Wola Rzędzińska tor 2, Wola Rzędzińska – Czarna Tarnowska tor 1 i 2, Czarna Tarnowska – Grabiny tor 1, Grabiny – Dębica tor 1, Ropczyce – Sędziszów Młp. Tor 2, Sędziszów Młp. – Trzciana tor 1, Rudna Wielka – Rzeszów Zach. tor 2.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że będą utrudnienia dla pasażerów. Niestety, to nie jest budowa autostrady, gdzie można jeździć po istniejących drogach. Na linii kolejowej przeprowadzić roboty przy ruchu pociągów – mówi Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu modernizacji linii E30 Kraków – Rzeszów. – Dlatego też jest na odcinku od Krakowa do Rzeszowa planujemy ruch wahadłowy – dodaje.
Praktycznie ruch będzie się odbywał po jednym torze na całym odcinku od Krakowa do Rzeszowa, z mijankami na stacjach. W miejscach, gdzie nie ma dwóch peronów, będą budowane perony prowizoryczne.