Dolnośląskie PR idzie śląską ścieżką?

Dolnośląskie PR idzie śląską ścieżką?

24 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych skierował do marszałka list, w którym wyraża zaniepokojenie sytuacją przewozową w województwie i pyta, co się stanie w przyszłości z pracownikami obecnie pracującymi w spółce Przewozy Regionalne. List ma związek z planowanym przejmowaniem kolejnych tras w regionie przez Koleje Dolnośląskie.

Fot. Piotr Celiński

„Od przynajmniej dwóch lat obserwujemy coraz bardziej powiększającą się siatkę połączeń realizowanych przez KD na rzecz PR. W rzeczywistości powoduje to brak stabilizacji w ruchu regionalnym oraz zmusza spółkę Przewozy Regionalne do podejmowania radykalnych działań niekorzystnie wpływających na jej rozwój w województwie (zwolnienia pracowników, likwidacja sekcji)” – czytamy liście KODLK.

Z informacji, jakie uzyskał Komitet od czerwca tego roku Koleje Dolnośląskie przejmą całkowicie regionalny ruch pasażerski  na odcinku linii E30 Wrocław- Zgorzelec. W przyszłym rozkładzie jazdy planowane jest dalsze przejmowanie ruchu przez powyższą spółkę na linii 274 Wrocław- Wałbrzych- Jelenia Góra.

W związku z tym KODL skierowało do marszałka województwa pytania: kiedy definitywnie spółka Koleje Dolnośląskie przejmie całkowicie ruch regionalny w województwie i co stanie się w przyszłości z pracownikami Przewozów Regionalnych. Ponadto, czy kursujące obecnie przez województwo i zaczynające bieg w Jeleniej Górze, Międzylesiu i Węglińcu pociągi InterREGIO „Galicja”, „Mamry”, „Rudawy” i „Łużyce” nadal będą kursowały oraz czy planowana jest ich likwidacja i skrócenie tras do Wrocławia.

Obecnie w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych toczy się dialog społeczny w sprawie likwidacji Sekcji Pasażerskich, Posterunków Rewizji Technicznej oraz kas biletowych w Kłodzku i Legnicy. Dyrektor Zakładu PR we Wrocławiu poinformował pracowników Sekcji z Legnicy, że od lutego do czerwca 2013 r. planowane są zwolnienia, które obejmą 70 pracowników, w tym kasjerów, pracowników administracyjnych oraz drużyny konduktorskie z Węglińca.

Ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące przyszłości pracowników likwidowanych sekcji zostaną ustalone w wyniku dialogu społecznego. - W miarę możliwości i w drodze indywidualnych ustaleń będziemy się starać znaleźć pracę dla zwalnianych pracowników w innych miejscach Dolnośląskiego Zakładu PR - mówi Kamil Migała, rzecznik Przewozów Regionalnych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Elbląg kupi dwa używane tramwaje Elbląg kupi dwa używane tramwaje
Następny artykuł Ponad 900 mln zł na inwestycje PKP PLK Ponad 900 mln zł na inwestycje PKP PLK