Pol-Aqua zrewitalizuje odcinek Koluszki-Częstochowa?

Pol-Aqua zrewitalizuje odcinek Koluszki-Częstochowa?

05 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Takiego przebiegu wydarzeń chyba nikt się nie spodziewał! Oferta P.R.I. „Pol-Aqua”  na remont „wiedenki”,  odcinek Koluszki – Częstochowa za 483 mln zł netto, została wybrana  jako najkorzystniejsza. Co ciekawe, w poprzednim przetargu PKP PLK odrzuciły ofertę Pol-Aquy, ale spółka odwołała się do KIO. 

Fot. Maciej Sobkiewicz

21 grudnia 2012 roku w pierwszym przetargu na remont odcinka Koluszki-Częstochowa najkorzystniejszą kwotę, ok. 7 mln zł wyższą od obecnej, zaproponowało ZUE. Wtedy PKP PLK odrzuciły jedną z propozycji – była to właśnie oferta P.R.I. „Pol-Aqua”.

Spółka jednak nie dała za wygraną i odwołała się od decyzji zamawiającego do KIO, która zadecydowała o unieważnieniu wyniku przetargu i ponownym rozpatrzeniu ofert.

Wtedy okazało się, że najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum Pol-Aqua z hiszpańskimi spółkami Dragados, Vias y Construcciones, Electren (w przetargu jedynym kryterium była cena, a budżet PKP PLK na tą inwestycję wynosił 489,14 mln zł netto).

W przetargu swoje oferty złożyły również: konsorcjum ZUE, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (490,14 mln zł netto), konsorcjum Trakcja-Tiltra i PKP Energetyka (560,08 mln zł netto), konsorcjum Strabag wraz ze Strabag Rail Polska i niemieckim Strabag Rail (563,98 mln zł netto), Mostostal Warszawa (571,44 mln zł netto).

PKP PLK zdecydowały się na odrzucenie trzech ofert: Torpol ( 497,92 mln zł netto), konsorcjum Salcef Polska, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie (Włochy) wraz z Feroco (501,7 mln zł netto), konsorcjum Construcciones Promociones Caprosa (Hiszpania) i Polbud z Bielska Podlaskiego (514,99 mln zł netto).  

Zamawiający chce przede wszystkim poprawić stan techniczny 124-kilometrowego odcinka, czyli przywrócić dawne parametry trasy, aby pociągi pasażerskie mogły rozwijać tu prędkość do 120 km/h. W tej chwili maksymalna prędkość na magistrali to 50-100 km/h.

W ramach projektu planowane są również prace związane z remontem nawierzchni, m.in. torów i rozjazdów, sieci trakcyjnej, urządzeń srk, wszystkich wiaduktów, mostów i przepustów. PKP PLK ma zamiar również przebudować perony na osiemnastu stacjach i przystankach.