Regulacje Prezes UTK zatwierdził stawki dostępu dla 5 zarządców

Prezes UTK zatwierdził stawki dostępu dla 5 zarządców

30 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W związku ze złożonymi projektami stawek jednostkowych opłaty podstawowej i opłat dodatkowych za korzystanie z infrastruktury kolejowej na rozkład jazdy pociągów 2013/2014 prezes UTK wydał decyzje zatwierdzające stawki jednostkowe opłat dostępu do infrastruktury kolejowej. 

Fot. Dominik Skudlarski

W  dniu 25 kwietnia 2013 r. prezes UTK wydał decyzje zatwierdzające stawki jednostkowe opłat dla trzech zarządców infrastruktury kolejowej:
• UBB Polska sp. z o.o. z siedzibą w Świnoujściu,
• PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni,
• CTL Maczki – Bór S.A. z siedzibą w Sosnowcu.

Z kolei w dniu 30 kwietnia 2013 r. prezes UTK zatwierdził stawki jednostkowe opłat dla dwóch zarządców infrastruktury kolejowej:

• Jastrzębskiej Spółki Kolejowej Sp. z o.o. z siedziba w Jastrzębiu-Zdroju,
• Infra SILESIA S.A. z siedziba w Rybniku.

Średnia stawka sieciowa na rozkład jazdy pociągów 2013/2014 zmienia się, w odniesieniu do obowiązującej na rozkład jazdy 2012/2013, dla poszczególnych zarządców w następującej wielkości:

• dla UBB Polska sp. z o.o. – stawka pozostaje w wysokości dotychczas obowiązującej,
• dla CTL Maczki – Bór S.A. – wzrost o 1,02 proc.,
• dla PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście – wzrost o 3,78 proc.,
• dla Jastrzębskiej Spółki Kolejowej Sp. z o.o. – wzrost 3,49 proc.,
• dla Infra SILESIA S.A. – wzrost o 4,93 proc.

W ocenie prezesa UTK przedłożone do zatwierdzenia, przez powyższych zarządców, projekty stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej nie naruszają wymogów przepisu art. 33 ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.), jak również przepisu § 16 ust. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 lutego 2009 r.w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 35, poz. 74), zobowiązującego do skalkulowania stawek jednostkowych opłat w sposób zapewniający ochronę przed nieuzasadnionym wzrostem dotychczasowego poziomu opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej.