Nie tylko zachodniopomorski tabor kolejowy jest unowocześniany, również zaplecze techniczne czeka rozbudowa i modernizacja. Lokomotywownia w Kołobrzegu zyska nową halę przeglądowo - naprawczą.
Praktycznie jest już zamknięta dokumentacja projektowa na rozbudowę hali przeglądowo-naprawczej w Kołobrzegu, w marcu tego roku zakończyły się wszystkie procedury uzgodnieniowe. Ponadto, uzyskano już konieczną decyzję prezydenta Kołobrzegu o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Projekt techniczny rozbudowy hali i budowy nowego zaplecza warsztatowego kosztował 144 tys. zł i sfinansowała go spółka PR. W tej chwili inwestycja jest w fazie uzyskiwania pozwolenia na budowę.
Rozbudowa kołobrzeskiej lokomotywowni to konieczność, gdyż serwisuje ona najnowszy zachodniopomorski tabor, a od 2010 roku w tym parku stacjonuje 12 SA136, do których dołączył w grudniu 2012 pierwszy z dwóch nowoczesnych Linków. Realizacja inwestycji pozwoli jeszcze bardziej podnieść jakość obsługę serwisową i jednocześnie skrócić czas napraw. Lokomotywownia zostanie też doposażona w nowoczesne urządzenia.
W marcu 2013 r. projekt spółki Przewozy Regionalne „Wyposażenie zaplecza technicznego spółki Przewozy Regionalne w infrastrukturę służącą do utrzymania kolejowego taboru pasażerskiego”, aplikujący o prawie 53 mln zł unijnego dofinansowania, został wpisany na zaktualizowaną listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja kołobrzeska będzie realizowana w jego ramach.
We wtorek, 4 czerwca Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego zapoznał się z zakresem planowanych prac i stanem zaplecza dla taboru. Lokomotywownię zwiedził w towarzystwie Janusza Gromka, prezydenta Kołobrzegu oraz Andrzeja Chańki, dyrektora Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.