PLK analizują decyzje UTK ws. informowania pasażerów

PLK analizują decyzje UTK ws. informowania pasażerów

21 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe analizują wczorajsze postanowienie UTK. Wspólnie z przewoźnikami prowadzone są prace nad udoskonaleniem systemu. Zarządca infrastruktury uważa, że można mówić o błędach w działaniu systemu, a nie o braku informacji dla pasażerów.

Fot. PKP PLK

PLK na bieżąco monitoruje działanie systemu i rejestruje występujące nieprawidłowości. W grudniu, od nowego rozkładu jazdy, PLK przejmie od innych podmiotów i zintegruje systemy informacji na stacjach. W tym celu m.in. opracowujemy jednolity standard zapowiedzi głosowych, wizualnych, statycznych oraz oznakowania. Kompleksowo nad tymi rozwiązaniami pracuje Biuro Informacji Pasażerskiej.

Dynamiczny System Informacji Pasażerskiej  rozwija się, stale wprowadzamy kolejne udogodnienia np. prezentację informacji głosowych i wizualnych w bardziej czytelny sposób. System, podobnie jak inne tego typu systemy, po wdrożeniu podlegał optymalizacjom. W ramach zmian wykonano już: poprawę obsługi pulpitu przez operatorów, przeprowadzono dodatkowe szkolenia obsługi, wyeliminowano zbędne komunikaty, skrócono czas trwania części komunikatów, poprawiono wyświetlane informacje i brzmienie komunikatów głosowych.

Według raportów zgłaszanych przez przewoźników liczba reklamacji dotyczących funkcjonowania systemu maleje.

Kolejny pakiet zmian optymalizacyjnych jest w przygotowaniu. Jedną z nich będą krótsze i bardziej czytelne dla pasażerów zapowiedzi.