W rejonie stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia wprowadzono nową organizacja ruchu. Zmiany mają na celu przywrócenie oczekiwanej punktualności pociągów i usprawnienie informacji pasażerskiej.
Nowa organizacja ruchu pociągów zakłada przekierowanie części z nich na Warszawę Gdańską. Ponadto przewiduje się skrócenie biegu pojedynczych pociągów do Warszawy Zachodniej lub Warszawy Wschodniej, przy jednoczesnym wzmocnieniu innych składów jadących linią średnicową. W rezultacie poprawi się przepustowość linii średnicowej i punktualność pociągów. Zarządca infrastruktury wnioskuje do przewoźników o zwiększenie obsady personelu obsługującego system informacji pasażerskiej.
Utrudnienia na stacji Warszawa Zachodnia powstały w wyniku szczególnej sytuacji w rejonie Warszawy. Przez stację Warszawa Zachodnia przejeżdża codziennie prawie 800 pociągów.
- Od 29 czerwca rozpoczęliśmy niezwykle potrzebny remont mostu średnicowego - praca trwa non stop na trzy zmiany. Trwa także budowa przystanku w Ursusie i modernizacja linii Warszawa - Łódź w rejonie Radziwiłłowa. Na tak skomplikowane okoliczności nałożyło się uszkodzenie torów po wykolejeniu pociągu w tunelu prowadzącym na Lotnisko Chopina. W sytuacji zamknięć torów z powodu inwestycji i remontów, przepustowość linii jest na tyle ograniczona, że każda awaria taboru bądź urządzeń, powoduje opóźnienia pociągów - infomuje Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK.