Druga młodość „Augusta” i „Włodzimierza”

Druga młodość „Augusta” i „Włodzimierza”

22 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Takie imiona noszą kolejowe tunele na trasie Warszawa – Kraków. „Włodzimierz” odzyskał już swoją świetność, prace czekają „Augusta”. To część prac modernizacyjnych na stacji Tunel, ważnej dla połączeń pasażerskich z Warszawy i północy kraju do Krakowa.

Fot. PKP PLK

Zmienia się układ torowy stacji Tunel. Wymieniono już nawierzchnię, rozjazdy oraz sieć trakcyjną. Sprawne prowadzenie pociągów zapewnią nowa nastawnia i przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości trasy oraz szybszy przejazd pociągów. 

Poprawi się też obsługa podróżnych. Usprawni ją budowa peronu wyspowego. Obiekt będzie wyposażony w wiaty, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i objęty monitoringiem.

Oprócz modernizacji stacji Tunel, na linii kolejowej Warszawa – Kraków prowadzona jest renowacja dwóch ponad 700-metrowych tuneli „August” i „Włodzimierz”. Już widać efekty prac wykonanych przy „Włodzimierzu”. Obiekt otrzymał już nową, specjalną tzw. sztywną sieć trakcyjną. Jest to rodzaj sieci stosowany w obiektach inżynieryjnych, ze względu na zwiększoną odporność na uszkodzenia. Został sprawdzony doświadczalne w sąsiednim tunelu „August”. 

Rewitalizowana jest również linia na odcinku Kozłów – Tunel. Prace obejmują wymianę około 8 km toru i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą również dwa wiadukty oraz przejazd kolejowo-drogowy. 

Zakończenie prac wartych ponad 60 mln zł przewidziano w grudniu.