PKP IC: system jednej kolejki w Gdyni

PKP IC: system jednej kolejki w Gdyni

13 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity rozpoczęło testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Gdynia Główna. Nowe rozwiązanie służy zwiększeniu komfortu klientów oraz skróceniu czasu oczekiwania w kolejce. Gdynia jest szóstym dworcem w kraju, na jakim przewoźnik wdrożył system jednej kolejki.

Fot. Michał Wójcicki

Pierwszym dworcem na jakim pojawił się system zarządzania jedną kolejką była Warszawa Centralna. PKP Intercity poszukiwało prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach. Testy nowego systemu na największym krajowym dworcu przyniosły średnio 16 proc. wzrost efektywności obsługi pasażerów.

- System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Dziś z systemu zarządzania jedną kolejką korzystają pasażerowie PKP Intercity na pięciu dworcach. Od piątku, 11 października kolejnym poza Gdańskiem, trójmiejskim dworcem, gdzie testujemy system jest Gdynia – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.

Testowany na gdyńskim dworcu system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 5 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.

Poza Gdynią i Gdańskiem system zarządzania jedną kolejką testowany jest na dworcach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Szczecinie. Z uproszczonego systemu jednej kolejki korzystają również pasażerowie dworców Łódź Kaliska, Poznań i Warszawa Zachodnia.

Źródło: PKP Intercity

System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju. Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.