PLK sprawdza urządzenia na linii Warszawa – Skierniewice

PLK sprawdza urządzenia na linii Warszawa – Skierniewice

24 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Trwa dodatkowy, powtórny przegląd urządzeń sterowania ruchem na linii Warszawa – Skierniewice. PKP PLK zwiększają na tej trasie obsadę zespołów pogotowia technicznego do usuwania awarii.

Fot. Dominik Skudlarski

Zarządca infrastruktury poprawia też informację pasażerską, wzmacnia obsługę megafonów i przejmuje ten obowiązek od przewoźników. Opóźnienia pociągów na linii Warszawa-Łódź mają trzy przyczyny: usterki urządzeń, awarie taboru i zdarzenia zewnętrzne.

Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły dodatkową, powtórną kontrolę wszystkich urządzeń sterowania ruchem na linii z Warszawy do Skierniewic. Kontrola wykaże, jaką część i które urządzenia można dodatkowo wzmocnić lub wymienić, by zmniejszyć liczbę usterek.

Zarządca infrastruktury wzmacnia także dodatkowym personelem zespoły pogotowia technicznego, które całodobowo dyżurują w trzech lokalizacjach i na bieżąco usuwają pojawiające się usterki.

PLK rekrutuje już dodatkowe osoby do wygłaszania komunikatów na stacjach. Wcześniej, (planowo od 15 grudnia), chce przejąć od przewoźników ten obowiązek i wzmocnić obsadę, co
w efekcie powinno poprawić funkcjonowanie informacji pasażerskiej.

Zwracamy uwagę, że w ciągu kilkunastu ostatnich dni mieliśmy do czynienia z kilkudziesięcioma awariami, wśród których 39% stanowiły usterki urządzeń sterowania ruchem, kolejne 39% to awarie taboru, a 22 % zdarzeń spowodowały przyczyny zewnętrzne, jak potrącenie osoby przechodzącej przez tory w niedozwolonym miejscu, czy  interwencja służb medycznych. Każde z tych zdarzeń, przy tak intensywnym ruchu pociągów prowadzonym po linii, której połowa jest modernizowana, powoduje poważne konsekwencje.

PLK rozszerza także działania informacyjne na temat postępu prac na linii Warszawa – Skierniewice. Będą one zamieszczane na specjalnej stronie www.warszawa-lodz.pl

Zarządca torów przyjmuje, że przewoźnicy uruchamiają na tej trasie w pełni sprawny tabor, ograniczając tym samym możliwość wystąpienia usterek.

PLK jest zdeterminowana, by prace modernizacyjne przeprowadzić w jak najkrótszym czasie. Stąd tak szeroki front robót, dzięki któremu chcemy nadrobić opóźnienia powstałe po upadłości jednego
z wykonawców tej modernizacji.

  • Dzisiaj mieliśmy do czynienia z dwoma wypadkami losowymi na linii łódzkiej. Rano doszło do śmiertelnego wypadku na stacji Warszawa Śródmieście. Wypadek spowodował opóźnienia pociągów Kolei Mazowieckich do 60 minut oraz zmusił przewoźnika nawet do odwołania pociągów, a zarządcę torów do wprowadzenia czasowych zmian rozkładu jazdy.
  • Przed godziną 12 mężczyzna wtargnął pod pociąg w Żyrardowie. Przeżył, ale spowodowało to kilkunastominutową przerwę w ruchu pociągów na jednotorowej linii.
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Katowice: modernizacja torowiska wchodzi w kolejną fazę Katowice: modernizacja torowiska wchodzi w kolejną fazę
Następny artykuł Mrozy: dwaj nietrzeźwi leżeli w torach Mrozy: dwaj nietrzeźwi leżeli w torach