Rozpoczął się nowy rozdział w budowie łódzkiego Dworca Fabrycznego - podstropowe kopanie tunelu. Oznacza to, że będzie on stopniowo budowany pod ziemią, aż do obszaru przyszłej stacji kolejowej. Jest to zarazem początek prac podstropowych na terenie budowy.
- Chcemy systematycznie informować o aktualnym stanie prac dla tej najważniejszej dla przyszłości Łodzi inwestycji - mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Pierwsze ładowarki wjechały pod częściowo już wybudowany strop tunelu i wydobywają spod niego ziemię. Na ukończeniu jest budowa ścian szczelinowych w ramach obecnego odcinka tej części inwestycji. Nadal trwają prace przy konstrukcji stropu.
- Wykonanych zostało już 80 procent ścian szczelinowych przy konstrukcji tunelu, od jego północnej i południowej strony. Wybudowana została także ściana w środku, rozdzielająca tunel na dwie komory – informuje wykonawca, konsorcjum firm Torpol, Astaldi, PBDiM, Intercor.
Na tym odcinku każdego dnia pracuje ponad 400 osób i 15 ciężkich maszyn. Zgodnie z projektem tunel będzie miał ok. 1,5 km długości. W tym obszarze do wywiezienia jest ok. 500 tys. m3 urobku.
Budowa multimodalnego dworca przesiadkowego jest bardzo ważną inwestycją o strategicznym znaczeniu - zarówno dla Łodzi i regionu łódzkiego, jak i całego kraju. To obecnie największa inwestycja kolejowa realizowana w Polsce. Jej wartość to 1,76 mld złotych. Dworzec ma być gotowy w 2015 roku.