Alumast wspiera kampanię Bezpieczny Przejazd

Alumast wspiera kampanię Bezpieczny Przejazd

29 kwietnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Kampania społeczna „Bezpieczny przejazd – zatrzymaj się i żyj”, której celem jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych, kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, zyskała nowego partnera. Jest nią firma Alumast, producent i dostawca masztów flagowych oraz słupów oświetleniowych.

Fot. PKP PLK

Według statystyk – bezpieczeństwo kierowców i pieszych zależy przede wszystkim od zachowania ostrożności przez kierowców i pieszych. Wiele zależy również od infrastruktury przydrogowej i przykolejowej. Zastosowanie nowoczesnych technologii kompozytowych pozwala ograniczyć liczbę ofiar i poszkodowanych w wyniku uderzenia samochodu w nośniki źródeł światła. Dzięki specjalnemu oznakowaniu słupów, poprawie ulega również widoczność na przejazdach kolejowych i przejściach dla pieszych. Alumast – przy współpracy z PKP PLK – wprowadza rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego i kolejowego.

– Odpowiednio dobrana infrastruktura oświetleniowa w takich miejscach, jak drogi i przejazdy kolejowe, znacznie wpływa na  poprawę bezpieczeństwa kierowców, jak i pieszych. Zastosowanie kompozytowej technologii pozwala znacząco ograniczyć skutki ewentualnych wypadków. W czasie kampanii będziemy starać się uświadomić ludziom, że nawet w przypadku kolizji ze słupem kompozytowym, nie stanowi on zagrożenia dla kierowcy – w przeciwieństwie do stalowego lub betonowego – mówi Zbigniew Szkopek, prezes Alumast.

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i Żyj!” trwa nieprzerwanie od 2005 roku.  Przez pierwsze cztery edycje obejmowała tylko miesiące letnie. Od 2009 roku kampania trwa cały rok, natomiast od października 2012 roku została rozszerzona o zagadnienie wypadków związanych z przechodzeniem przez tory w miejscach niedozwolonych. Tegoroczna inauguracja kampanii nastąpi 23 maja.

Warto zaznaczyć, że bezpieczeństwo na przejazdach i w rejonie „dzikich przejść” jest wspólną sprawą wszystkich, którzy mogą mieć na nie wpływ: nie tylko kolei, policji, Straży Ochrony Kolei, administracji, samorządów, zarządców dróg, organizacji społecznych, ale także wszystkich ludzi dobrej woli.