Działania spółek PKP w związku z sytuacją pogodową. Aktualizacja

Działania spółek PKP w związku z sytuacją pogodową. Aktualizacja

17 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Aktualnie sieć kolejowa jest przejezdna. Na godz. 9.00 tylko na szlaku Goleszów - Wisła Głębce wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa.

Fot. Adam Brzozowski

Do tej pory opady deszczu nie wpłynęły na ruch pociągów. Składy spółki PKP Intercity jeżdżą zgodnie z planem. Bieżących informacji podróżnym udzielają pracownicy w kasach przewoźnika, Nowych Biurach Dworca, na pokładach pociągów oraz pod numerem infolinii 19 757 i na stronie www.intercity.pl. Ruch pociągów jest na bieżąco monitorowany przez specjalne sztaby regionalne powołane przez przewoźnika. Dodatkowo, na stronie www.rozklad-pkp.pl będą podawane aktualne informacje o sytuacji na torach.

PKP S.A. analizuje sytuację pod kątem wystąpienia lokalnych rozlewisk i podtopień. W spółce wyznaczono zespoły przygotowane do natychmiastowej reakcji. Dodatkowo, na 5 dworcach w południowej Polsce (Tarnów, Rzeszów, Kraków Główny, Katowice, Kielce) wdrożono dyżury nocne.

W razie opóźnień pociągów powyżej 30 minut, pasażerom na 40 największych dworcach w kraju wydawane będą ciepłe napoje.

W nocy zespoły techniczne usunęły kilka powalonych drzew oraz gałęzie i przedmioty naniesione przez wiatr na tory i siec trakcyjną. W regionach południowych wzmocniono obsadę oraz powołano sztaby, oceniające sytuację na torach, które ściśle współpracują z przewoźnikami w zapewnieniu sprawnej obsługi podróżnych. W dyspozycji pozostaje 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów sieciowych PKP Energetyka. Dodatkowo dyżurują lokomotywy osłonowe.

Rozwiązania zostały wprowadzone do odwołania.

Aktualizacja: godzina 11.30

Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest przejezdna. O godz. 11.30 tylko na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia.

Aktualizacja: godzina 16.00

Mimo intensywnych opadów deszczu i silnych wiatrów na terenie kraju, sieć kolejowa nadal pozostaje przejezdna. Spółki Grupy PKP udzielają pasażerom bieżącej informacji.

O godz. 15.30 obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec, na trasie Wierchomla – Żegiestów oraz między Węgierską Górką a Milówką. Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego. Składy spółki PKP Intercity jeżdżą zgodnie z planem.

Aktualizacja: godzina 18.00

O godzinie 18:00 zastępcza komunikacja autobusowa obowiązywała na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów.

Przewoźnik operujący na tej trasie – Koleje Śląskie – wprowadził autobusową komunikację  zastępczą. Z powodu podmycia toru komunikacja autobusowa została wprowadzona także na szlaku między Węgierską Górką a Milówką w województwie śląskim i na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim.

Na pozostałych trasach kolejowych warunki pogodowe nie utrudniają prowadzenia ruchu pasażerskiego.

Do dyspozycji PLK pozostaje wciąż 176 zespołów szybkiego usuwania usterek i 80 pociągów do naprawy sieci trakcyjnej PKP Energetyka. Na węzłowych stacjach dyżurują lokomotywy osłonowe przygotowane na wypadek zaniku napięcia. W miejscach gdzie występują największe opady i najsilniejszy wiatr zorganizowano jazdy patrolowe pociągów technicznych.

Aktualizacja: godzina 20.00

Sieć kolejowa jest przejezdna. Służby techniczne PLK oraz pociągi sieciowe PKP Energetyka, szczególnie na południu Polski, interweniowały w ciągu dnia kilkadziesiąt razy. Akcje związane były z usuwaniem drzew i gałęzi z torów, odwadnianiem linii, udrażnianiem przepustów, sprawdzaniem stanu obiektów inżynieryjnych i skarp.

Przywrócono ruch na odcinku między Węgierską Górką a Milówką. Komunikacja zastępcza pozostaje jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim, gdzie pochylone z powodu podmycia gruntu słupy sieci trakcyjnej ograniczają możliwość przejazdu pociągów oraz na trasie Wierchomla – Żegiestów w województwie małopolskim.

Zarządca infrastruktury całą noc będzie monitorował sieć kolejową. W regionach o podwyższonym zagrożeniu wzmocniono siły i zabezpieczono dodatkowy sprzęt.

 

Aktualizacja: 17 maja

Sieć kolejowa przejezdna. Zarządca infrastruktury i przewodnicy na bieżąco oceniają sytuację.

Jedynie na odcinku z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim i trasie Ruskie Piaski – Zawada powiat zamojski, działa zastępcza komunikacja autobusowa.

Aktualizacja: godzina 20.00

Sieć kolejowa przejezdna. Służby PLK oraz PKP Energetyka zlikwidowały podmycie linii i uszkodzenie sieci trakcyjnej  koło Wisły i Zamościa.

Prowadzone non stop prace zarządcy infrastruktury i zespołów PKP Energetyka pozwoliły przywrócić przejazd pociągów na trasie z Goleszowa do Wisły Głębiec w województwie śląskim i trasie Ruskie Piaski – Zawada, powiat zamojski.

Nadal przeglądane są tory w miejscach, w których przeszły ulewne deszcze i oceniany jest stan infrastruktury. Zarządca infrastruktury jest w stałym kontakcie z przewoźnikami by zapewnić sprawną obsługę podróżnych.