Najtrudniejszy etap prac na trasie Łódź – Warszawa

Najtrudniejszy etap prac na trasie Łódź – Warszawa

06 czerwca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podróżujący pociągami na trasie miedzy dwiema aglomeracjami od dawna cierpią z powodu utrudnień związanych z trwającymi remontem linii kolejowej. Mamy dla nich nie najlepszą wiadomość – inwestycja wchodzi w etap wymiany urządzeń sterowania ruchem, co dodatkowo skomplikuje podróżowanie.

Fot.

W związku z prowadzonymi robotami na odcinku Skierniewice – Warszawa Zachodnia często zmienia się rozkład jazdy pociągów oraz występują nieprzewidziane awarie. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają kolejny etap prac w okresie 15 czerwca – 31 sierpnia, który dodatkowo ograniczy ruch pociągów.

Koleje Mazowieckie zapowiedziały, że ruchu pociągów będzie prowadzony po torach podmiejskich jednotorowo na odcinku Warszawa Włochy – Pruszków (w dniach 15-30 czerwca i 1-14 lipca) oraz Pruszków – Grodzisk Mazowiecki (22 lipca – 31 sierpnia). Dodatkowo ruch pociągów będzie prowadzony jednotorowo również na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów w dniach 13 i 14 sierpnia.

Na odcinku Pruszków – Grodzisk Mazowiecki w dniach 22 lipca - 31 sierpnia będzie uruchomiona komunikacja zastępcza.

Część pociągów na trasie Łódź - Warszawa będzie odwołana a część będzie kursować w skróconej relacji - przed zaplanowaniem wyjazdu warto sprawdzić rozkład jazdy.

Najwięcej utrudnień może wystąpić w dniach 27 czerwca – 21 lipca w związku z planową wymianą urządzeń sterowania ruchem między Radziwiłłowem Mazowieckim a Grodziskiem Mazowieckim. Ruch będzie prowadzony na podstawie telefonicznego zapowiadania pociągów. Jak PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do tej sytuacji?

- Zakładamy, że przebudowa urządzeń sterowania ruchem jest elementem kluczowym dla inwestycji, ale kluczowym także ze względu na kwestie bezpieczeństwa. Zgodnie z procedurami w tym okresie na liniach o ograniczonej przepustowości zarządca infrastruktury wzmacnia obsadę na nastawniach, wzmacnia ekipy monterów i ekipy pociągów sieciowych. Dodatkowe informacje trafiają do wykonawców, aby prace wykonywane obok przewodów były prowadzone ze szczególną uwagą, lub by je wstrzymywać na czas przejazdu pociągu – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.