Przewoźnik systematycznie przygotowuje się do uruchomienia od 14 grudnia pociągów Pendolino. Oprócz niezbędnej dokumentacji dopuszczającej pojazd do ruchu, równie ważne jest przygotowanie maszynistów i drużyn pokładowych obsługujących pociąg.
Pendolino jako całkowicie nowy produkt musi zostać od podstaw wdrożony w struktury PKP Intercity.
- Jednym z elementów takiego wdrożenia jest szkolenie maszynistów, ale i drużyn pokładowych, które będą opiekowały się naszymi pasażerami w czasie jazdy – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Projekt rozpoczęto od przygotowania maszynistów. Szkolenia rozpoczęły się już w zeszłym roku. Maszyniści zostali przeszkoleni zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym. Nie tylko uczyli się prowadzić ED250, ale również musieli zapoznać się z dokładnym rozmieszczeniem urządzeń i podzespołów w kabinie maszynisty oraz w poszczególnych wagonach składu.
- Nasi maszyniści zapoznają się ze wszystkimi funkcjonalnościami w składzie, aby np. w czasie awarii sami mogli je usuwać – tłumaczy Beata Czemerajda. – Natomiast, szkolenie załóg pokładowych zacznie się już na początku jesieni. Zakończyliśmy już proces rekrutacji zewnętrznej. Pracownicy z zewnątrz wzmocnią naszą kadrę, która do tej pory pracowała w pociągach TLK i EIC.
I tu szkolenie polega na poznaniu specyfiki składów Pendolino, naszpikowanych elektroniką, co wymaga specjalistycznej wiedzy drużyn pociągowych. Będą one na bieżąco kontrolować poszczególne elementy związane z szeroko pojętym komfortem pasażera,
PKP Intercity zakłada też, że pasażer EIC Premium będzie szukał u personelu pokładowego informacji m.in. o skomunikowaniu z innymi pociągami czy wyjściach z dworców w największych miastach w Polsce. I na to pracownicy przewoźnika będą przygotowani.
Zgodnie z harmonogramem szkolenia zakończą się do 14 grudnia, kiedy to 20 pociągów Pendolino wyjedzie na tory. - Do tego czasu zarówno składy, jak i ich załogi będą w pełni przygotowane na przyjęcia pasażerów – zapewnia Beata Czemerajda.