Wczoraj prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz skierowała do biuletynu zamówień publicznych Wspólnot Europejskich ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu na kolejne sześć stacji II linii metra. Termin składania ofert mija 31 marca 2015 r.
Nowe odcinki będą budowane w systemie 3+3, czyli po trzy stacje z każdej z krańców już wybudowanego centralnego odcinka. Ogłoszony przetarg został zatem podzielony na dwa etapy, a oferty na każdy z nich będą rozpatrywane oddzielnie.
Pierwszy etap dotyczy odcinka zachodniego. Linia będzie się zaczynać za torami odstawczymi położonymi za stacją Rondo Daszyńskiego i obejmie stacje Wolska, Moczydło i Księcia Janusza. Długość tego odcinka 3,4 km. Zakończony będzie torami odstawczymi.
Natomiast drugi etap, w kierunku północno-wschodnim powstanie na Pradze. Odcinek ten o długości 3,12 km będzie biegł za stację Dworzec Wileński. Powstaną na nim stacje o roboczych nazwach Szwedzka, Targówek I oraz Targówek II.
- Kryterium w tym przetargu w 90 proc. będzie stanowić cena. Natomiast pozostałe 10 proc. wagi to gwarancja i rękojmia od wykonawcy – mówi Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra. – Drugie kryterium ma zapewnić nam jak najwyższą jakość i trwałość dla nowych odcinków metra. Standardem są 3 lata, natomiast pod uwagę będzie brane przedłużenie togo okresu – dodaje.
Termin składania kopert w tym przetargu mija 31 marca 2015 r. zostaną wtedy wybrani wykonawcy dla obu odcinków. Na wykonanie zadania będą mieli 38 miesięcy od chwili podpisania umowy z zamawiającym. Miasto stara się, by 85 proc. tej inwestycji było finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt wraz z taborem, który będzie trzeba dokupić to 4 mld zł.
Centralny odcinek II linii metra, do którego będą dobudowywane kolejne stacje, jest już gotowy. Od poniedziałku trwają ich odbiory. Według przyjętego harmonogramu powinny się one zakończyć 6 listopada tego roku.
Podczas spotkania z dziennikarzami dotyczącemu przetargu na kolejne stacje II linii metra prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała też, że I linia nie będzie rozbudowywana o dwie „brakujące” stacje – pl. Konstytucji i Muranów. Były one uwzględniane w pierwotnym projekcie, ale ostatecznie nie zostały one wybudowane. – Odległości między tymi stacjami a obecnymi byłyby zbyt małe – skwitowała pani Prezydent.