Produkcja FLIRTA w liczbach

Produkcja FLIRTA w liczbach

14 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na pomalowanie pociągów FLIRT, produkowanych dla PKP Intercity, zużyto 9200 kg farby, a najdłuższa trasa, którą będzie obsługiwać liczy 734 km. Czego jeszcze można dowiedzieć się o przyszłych składach przewoźnika?

Fot. Adam Brzozowski

20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT 3 dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska oraz Newag. Na obecnym etapie produkcji do fabryki Stadler Polska w Siedlcach dostarczono 46 aluminiowych członów o wadze ok. 300 ton oraz 12 kabin maszynistów. Gotowy pojazd (jeden pociąg) będzie wyposażony w 16 drzwi, 112 okien, 30 000 urządzeń elektrycznych i 180 km kabli.

Do regularnego kursowania pociągi FLIRT 3 mają zostać włączone pod koniec 2015 r. Najkrótszym odcinkiem obsługiwanym przez te składy będzie trasa z Warszawy do Bydgoszczy (290 km). W najdłuższą podróż pociąg zabierze nas z Krakowa do Szczecina (734 km). Poniżej mapka tras po których będą kursować FLIRTY.