Wygodniejsze perony na Dolnym Śląsku

Wygodniejsze perony na Dolnym Śląsku

10 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

21 zmodernizowanych peronów poprawiło, jak informują PKP PLK, obsługę podróżnych na dolnośląskim odcinku trasy Wrocław - Poznań. Największe zmiany przeszły stacje Żmigród, Oborniki Śląskie i Skokowa. Podróżni zyskali wygodniejsze warunki dostępu do pociągów, a dojścia na perony zapewnią dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych przejścia pod torami. Zmiany są efektem prowadzonej przez zarządcę infrastruktury za ponad 1,3 mld zł kompleksowej modernizacji linii E59.

Fot. PKP PLK

Pasażerowie w Obornikach Śląskich w miejsce niskich peronów zyskali nowy, wyższy obiekt zapewniający dostęp do pociągów. Peron o długości 400 metrów umożliwia postój pociągów dalekobieżnych. Wyposażony jest w estetyczne wiaty z siedzeniami i nowe oświetlenie. Oznakowanie zapewnia dobrą orientację przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów m.in. turystom korzystającym ze szlaków krajobrazowych Obornik Śląskich. Starą kładkę jeszcze w tym roku zastąpi 40 metrowe przejście pod torami, biegnące od strony dworca na perony i na drugą stronę miasta. Będzie wyposażone w 3 windy. Modernizacja stacji kosztowała 42 mln zł. Dodatkowo wizerunek stacji poprawiła przeprowadzona przez PKP kompleksowa odnowa zabytkowego budynku dworca.

W Skokowej pociągi jadą szybciej w wyniku przesunięcia torów o kilkanaście metrów przez PKP PLK. Dzięki temu na stacji powstało podziemne przejście z dworca na perony i drugą stronę miejscowości. Obiekt wyposażony jest w pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności. Peron ma już nowe wiaty, oświetlenie i nagłośnienie oraz czytelne oznakowanie.

Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych jest standardem przy modernizacjach linii realizowanych przez PLK. Tak jest również na wszystkich 21 zmodernizowanych i modernizowanych peronach dolnośląskiego odcinka trasy Wrocław - Poznań. Łącznie z terenem Wrocławia to 12 stacji i przystanków osobowych. Obiekty mają nową, antypoślizgową nawierzchnię z wyraźnie zaznaczonym pasem bezpieczeństwa oraz wypukłe oznakowanie dla osób niedowidzących. Zaplanowano też podjazdy na perony lub windy i platformy przyporęczowe.

Połączenie na dolnośląskim odcinku E59, od Rawicza do Wrocławia, zapewnia ponad 20 par pociągów na dobę, a czas ich przejazdu, w ocenie PKP PLK, czyni transport szynowy konkurencyjnym względem transportu samochodowego.

Stacje i przystanki objęte modernizacją na dolnośląskim odcinku linii E59: Wrocław Mikołajów, Wrocław Popowice, Wrocław Różanka (nowy), Wrocław Osobowice, Wrocław Świniary, Szewce, Pęgów, Oborniki Śląskie, Osola, Skokowa, Żmigród, Garbce, Korzeńsko.

Kompleksowa przebudowa stacji i przystanków realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”. Ogólny koszt wynosi ponad 1,3 miliarda złotych, z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie projektu planowane jest w 2015 r.

Zobacz, jak zmieniała się stacja Oborniki Śląskie: