Koleje Małopolskie przewiozły pół miliona osób

Koleje Małopolskie przewiozły pół miliona osób

PODZIEL SIĘ

W poniedziałek Kolejami Małopolskimi przejechał półmilionowy pasażer. Była nim mieszkanka Wieliczki, które z tej okazji otrzymała bilet uprawniający do przejazdów na trasie Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Główny przez dwa wybrane miesiące.

Fot. malopolskie.pl

Przewoźnik rozpoczął kursowanie 14 grudnia 2014 r. Jak wynika ze statystyk, w godzinach porannego szczytu pociągi przewożą w jednym składzie na trasie Wieliczka - Kraków ponad 200 osób.

– Cieszymy się bardzo, że Koleje Małopolskie tak dobrze przyjęły się na trasie między Krakowem a Wieliczką. Świadczy o tym rosnąca z każdym miesiącem liczba pasażerów. Przewidujemy, że milionowy pasażer przejedzie pociągiem już we wrześniu tego roku – mówił marszałek Marek Sowa, dodając, że według szacunków za około 5 lat Koleje Małopolskie będą wozić na trasie Kraków - Wieliczka ok. 15 tys. pasażerów dziennie, a więc tyle, ile w najlepszym okresie lat 80-tych.

Jak podkreślił Ryszard Rębilas prezes Kolei Małopolskich, spółka z każdym miesiącem przekonuje do siebie coraz więcej pasażerów. W grudniu 2014 r. samorządowe pociągi przewiozły ponad 26 tys. osób, podczas gdy w kwietniu br. - aż 117 tys. osób.

Punktualność i zintegrowana komunikacja

Dobre wyniki to zasługa m.in. nowoczesnego taboru (10 elektrycznych, klimatyzowanych pociągów), dogodnej siatki połączeń (pociągi odjeżdżają o stałych godzinach, co 30 minut, kursując od godz. 5.10 do godz. 23.10 z Krakowa i od 5.08 do 23.38 z Wieliczki) oraz biletu zintegrowanego z komunikacją miejską w Krakowie. Pasażer kupujący bilet na 70 minut może poruszać się koleją, a także w tym czasie skorzystać z oferty krakowskiej komunikacji miejskiej. Osoby codziennie podróżujące do pracy, szkoły, na uczelnię mogą korzystać ze Zintegrowanego biletu okresowego ważnego w różnych środkach transportu.

Aby jeszcze bardziej promować transport szynowy stworzono zintegrowany system autobusowo-kolejowy na terenie gminy Wieliczka. Autobusy wożą pasażerów na trasie Wieliczka Rynek-Kopalnia – Byszyce oraz Wieliczka Rynek - Kopalnia - Raciborsko. Poza tym, w kasach i w pociągach Kolei Małopolskich istnieje możliwość zakupu biletów także na pociągi Przewozów Regionalnych (jeden bilet na trasy dwóch przewoźników). Koleje Małopolskie cechują się również  dużą punktualnością. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego za IV kwartał 2014 r. spółka była najpunktualniejszym przewoźnikiem w kraju, aż 99, 81 proc. kursów odbywało się zgodnie z rozkładem jazdy.

Dalsze plany Kolei Małopolskich

Wśród nich jest m.in. obsługa połączeń Kraków Główny – Międzynarodowy Port Lotniczy Balice (planowany czas przejazdu tylko 18 minut, pociągi kursujące co 30 minut), a także Kraków – Miechów (przewidywany czas przejazdu 40 minut) oraz Kraków – Tarnów (przewidywany czas przejazdu ok. 75 minut, a dla pociągu przyspieszonego ok. 60 minut ). Koleje Małopolskie planują, że na obu trasach w godzinach szczytu, czyli między 5 a 9 rano oraz między 15 a 19, pociągi będą jeździły co pół godziny, a poza nim – co godzinę. Jak zaznaczył marszałek Sowa, województwo kupi też kolejne pociągi elektryczne.

Prezes Rębilas dodał, że istotna jest także rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak tłumaczył, docelowy plan zakłada, że pociągi Kolei Małopolskich będą  wozić pasażerów także na trasach: Kraków - Trzebinia/Chrzanów oraz Sędziszów - Kraków - Podbory Skawińskie. Do zakończenia budowy podstawowego układu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej niezbędne jest jednak zakończenie dwóch dużych inwestycji realizowanych przez PKP PLK, czyli budowa drugiej pary torów z Dworca Głównego przez Płaszów do Bieżanowa oraz łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki.
 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Z PKP Intercity na długi czerwcowy weekend Z PKP Intercity na długi czerwcowy weekend
Następny artykuł Elester-PKP i ZWSE-Rzeszów zbudują PT Pląskowice Elester-PKP i ZWSE-Rzeszów zbudują PT Pląskowice