Koleje Śląskie wprowadziły sygnalizację dostępności kas

Koleje Śląskie wprowadziły sygnalizację dostępności kas

14 lipca 2016 | Źródło: Koleje Śląskie
PODZIEL SIĘ

Jedna kolejka do kas, świetlna sygnalizacja dostępności kasy oraz zwiększona widoczność biletomatów. Koleje Śląskie przygotowały kilka udogodnień dla pasażerów kupujących bilety na dworcu głównym w Katowicach.

Fot. Koleje Śląskie

Aby zwiększyć efektywność obsługi w kasach na katowickim dworcu, od lipca pojedyncze kolejki do poszczególnych kas zostały zastąpione jedną wspólną. Sprawną obsługę podróżnych zapewnia świetlna sygnalizacja dostępności kasy. Możliwość podejścia do kasy kolejnego pasażera sygnalizowana jest kolorem zielonym. Kolor czerwony oznacza, że kasa jest nieczynna, a brak światełka – że w danym momencie obsługiwany jest jeden z pasażerów. Do dyspozycji podróżnych pozostają również kasy przy wejściu od strony Placu Andrzeja oraz Centrum Obsługi Pasażera w hali głównej dworca.

Jednocześnie ze zmianami w obsłudze przy kasach na katowickimi dworcu, przewoźnik postanowił zwrócić większą uwagę podróżnych na biletomaty. W hali dworca głównego w Katowicach znajdują się trzy takie urządzania – od 13 lipca można je łatwiej rozpoznać po charakterystycznych flagach z logo Kolei Śląskich i napisem „Bilety”.

Pierwszy z biletomatów znajduje się obok restauracji McDonald’s, obok centrum informacyjnego PKP, drugi jest zlokalizowany na wprost kas, natomiast trzeci – naprzeciwko Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich. W każdym z nich istnieje możliwość płatności gotówką i karta płatniczą.