MIB powołuje Radę Ekspertów ds. kolejowych

MIB powołuje Radę Ekspertów ds. kolejowych

07 grudnia 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W czwartek, 8 grudnia podczas IV Plenarnego Forum Inwestycyjnego, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk powoła członków Rady Ekspertów do spraw działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji kolejowych. Rada Ekspertów będzie stanowiła podstawową platformę współpracy podmiotów zaangażowanych w zakresie wdrożenia rozwiązań wypracowanych przez Forum.

Fot. PKP PLK

Rada będzie organem, zrzeszającym przedstawicieli zamawiającego, czyli przedstawicieli zarządcy narodowej sieci linii kolejowych PKP PLK oraz przedstawicieli organizacji branżowych z dziedziny kolejnictwa, niezależnych ekspertów i środowisk naukowych. – Tylko całościowe spojrzenie z perspektywy zarówno zamawiającego, jak i wykonawcy, pozwoli na podjęcie wyzwań, jakie charakteryzują sektor kolejnictwa – wskazuje resort.

W skład Rady wejdą także przedstawiciele ministra właściwego do spraw transportu oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Przypomnijmy, że podczas wrześniowego Forum Inwestycyjnego Andrzej Adamczyk pokreślał, że proces realizacji inwestycji nigdy nie jest zerojedynkowy. – Nie jest tak, że po jednej stronie leży pełna odpowiedzialność i wypływające z niej konsekwencje, a po drugiej jest jej brak. Ryzykiem muszą się dzielić obie strony umowy – mówił wówczas minister. – Niezmiernie ważne jest efektywne wykorzystanie szansy, jaka została nam dana w obszarze przebudowy infrastruktury kolejowej. Aby osiągnąć ten cel, musimy wspólnie dążyć  do polepszania relacji między zarządcą infrastruktury, czyli PKP PLK a branżą. Głos branży w sprawie realizacji inwestycji jest dla nas bardzo cenny. To bardzo istotne, by wiedza, doświadczenie i propozycje fachowców w dziedzinie inwestycji kolejowych zostały wykorzystane i wysłuchane – dodawał.

Forum Inwestycyjne zostało powołane po to, by usprawnić realizację inwestycji i wyciągać wnioski z doświadczeń z realizacji dotychczasowych zadań. W wielu kwestiach udało się już wypracować kompromis oczekiwany przez rynek. Dotyczy on m.in. takich obszarów jak zmiany w warunkach umowy, wprowadzenie odbiorów odcinkowych czy też przeniesienie części ryzyk na zamawiającego. Jednocześnie konieczne jest kontynuowanie dialogu, a porozumienie w większości obszarów jest możliwe, o ile podtrzymane zostanie prezentowane w ostatnich miesiącach otwarte i merytoryczne podejście obu stron.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Zmiany w ofertach Kolei Dolnośląskich Zmiany w ofertach Kolei Dolnośląskich
Następny artykuł Pracownicy PKP Intercity otrzymają podwyżkę Pracownicy PKP Intercity otrzymają podwyżkę