Ponad 631 mln zł na wygodne podróże na trasie Warszawa – Otwock

Ponad 631 mln zł na wygodne podróże na trasie Warszawa – Otwock

20 grudnia 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi umowę o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko dla projektu modernizacji linii kolejowej Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin. Inwestycja otrzyma 363 mln zł z UE.

Fot. PKP PLK

W wydarzeniu zorganizowanym przez CUPT udział wzięli m.in. Witold Słowik, wiceminister rozwoju, Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa ds. kolei oraz Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Linia kolejowa nr 7 łączy aglomerację warszawską z największymi miastami centralnej i południowej części województwa lubelskiego: Lublinem, Chełmem i Zamościem. Modernizacja tej linii na odcinku WarszawaOtwock wraz z pracami na łącznicy kolejowej nr 506 , to uzupełnienie, dofinansowanego już z POIiŚ 2014-2020, projektu pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”, będącego częścią Działania 5.1 - Rozwój kolejowej sieci TEN-T.

Prace na tym etapie inwestycji obejmą przebudowę torowisk, a także modernizację, przebudowę oraz budowę nowych obiektów inżynieryjnych, tj. mostów,  wiaduktów, przepustów, przejść dla pieszych i tuneli drogowych. PKP PLK przewiduje także wymianę sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem, przebudowę  peronów i ich wyposażenia, budowę układu sterowania ruchem oraz odnowienie systemu odwodnienia.

Dzięki przeprowadzonym pracom na odcinku Warszawa Wsch. Osobowa – Otwock pociągi osobowe będą mogły osiągać prędkość 120 km/h, a towarowe 80 km/h. Na odcinku Warszawa Wawer – Otwock maksymalna prędkość pociągów osobowych osiągnie 160 km/h, na odcinku łącznicy kolejowej nr 506 - 100  km/h. Modernizowany w ramach projektu odcinek linii nr 7 oraz łącznicy nr 506 należy do sieci TEN-T i będzie wyposażony w system ERTMS/ETCS poziom 2.

W efekcie inwestycji PKP PLK wzrośnie prędkość handlowa połączeń kolejowych, co wpłynie na skrócenie czasu jazdy na modernizowanej linii, poprawi się dostęp osób niepełnosprawnych do transportu kolejowego oraz bezpieczeństwo ruchu i komfort podróży.

Wartość całkowita projektu wynosi 631,6 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to 363,3 mln zł. Prace mają rozpocząć się w 2018 r. i zakończyć w 2022 r.