O włos od tragedii na przejeździe kolejowym we Wrocławiu

O włos od tragedii na przejeździe kolejowym we Wrocławiu

08 czerwca 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Do bardzo niepokojącego zdarzenia doszło na przejeździe kolejowym na ul. Czajkowskiego we Wrocławiu. Szlabany podniosły się przepuszczając samochody i pieszych wprost pod nadjeżdżający pociąg Kolei Dolnośląskich.

Fot. Youtube

Sytuację zarejestrował kamerą samochodową słuchacz Radia Wrocław. Z jego relacji wynika, że Impuls hamował awaryjnie, zaś sygnalizacja i rogatki działały sprawnie. Tym bardziej incydent wywołał spore zaskoczenie nie tylko kierowców, ale licznych przechodniów i rowerzystów, których widać na poniższym filmie.

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy zarządcę infrastruktury, PKP Polskich Linii Kolejowych.

Bardzo dokładnie wyjaśnimy, czemu pracownik otworzył rogatki przed przejazdem drugiego pociągu. Dróżnik miał odbyte wszystkie kursy i szkolenia, także w tym roku przechodził już okresowe pouczenia na swoim stanowisku pracy – zaznacza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK. – Spółka traktuje zajście bardzo poważnie. Do chwili wyjaśnienia całego zdarzenia został odsunięty od pełnienia obowiązków, a jego postępowanie będzie szczegółowo przeanalizowane – dodaje.

Trzeba zaznaczyć, że Polskie Linie Kolejowe zwracają szczególną uwagę na właściwe przygotowanie pracowników do pełnienia obowiązków. – W ciągu roku szkolimy kilkanaście tysięcy osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo – przypomina Jakubowski.

Poza tym, w specjalistycznych pouczeniach okresowych w ubiegłym roku wzięło udział ponad 30 tysięcy uczestników. Byli to m.in. zatrudnieni w PLK dyżurni ruchu, nastawniczy, dróżnicy przejazdowi, automatycy, toromistrze, odpowiedzialni za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Szkolenia utrwalają m.in. właściwe reakcje i wiedzę. Pouczenia prowadzą osoby z doświadczeniem i ze specjalistyczną wiedzą, co pozwala szczegółowo wyjaśniać uczestnikom wszystkie zagadnienia.

Prawie 1000 osób przeszło szkolenia na symulatorze urządzeń sterowania ruchem kolejowym i łączności. To przede wszystkim dyżurni ruchu i kandydaci na to stanowisko.

PLK motywują pracowników do zdobywania nowych kompetencji. W 2016 roku blisko 1300 zatrudnionych na stanowiskach związanych z prowadzeniem ruchu pociągów zdobyło dodatkowe uprawnienia zawodowe, np. nastawniczy lub dróżnicy przejazdowi zyskali kwalifikacje do pracy na stanowisku dyżurnych ruchu.