KW wydadzą 15 mln zł na autobusy zastępcze w czasie remontu E20

KW wydadzą 15 mln zł na autobusy zastępcze w czasie remontu E20

12 czerwca 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Rozpoczęła się przebudowa trasy kolejowej Poznań-Warszawa. Oznacza to, że pasażerowie, zamiast pociągiem, będą jeździć autobusami. Komunikacja zastępcza wprowadzona zostanie na trasach: Września-Konin, a także Konin-Poznań. Zmiana organizacji ruchu w okresie 12 czerwca – 15 lipca wygeneruje w spółce Koleje Wielkopolskie dodatkowe koszty w wysokości ok. 15 mln zł. – Trwają rozmowy z PKP PLK w sprawie rekompensaty dla przewoźnika – mówi wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Fot. Koleje Wielkopolskie

Pierwszy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe potrwa do lipca 2018 roku i zakłada wyłączenie ruchu kolejowego na trasie Września - Konin. Podczas remontu pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Z myślą o pasażerach pociągów regionalnych wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

To jest sytuacja nadzwyczajna, którą musimy przetrwać. Trzeba pamiętać, że to jest inwestycja PKP PLK i to ta spółka powinna zaproponować transport alternatywny dla naszych wielkopolskich pasażerów na czas jej realizacji. Ale to my, a konkretnie nasza samorządowa spółka Koleje Wielkopolskie, bierzemy na siebie ciężar odpowiedzialności za organizację komunikacji zastępczej – zaznacza Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. – Bardzo nam zależy na tym, by w okresie realizacji inwestycji zminimalizować niedogodności, które czekają Wielkopolan korzystających z połączeń kolejowych m.in. na krytycznym odcinku z Wrześni do Konina. W ciągu doby z dotychczasowego połączenia kolejowego na tej trasie korzysta ponad 5 tys. osób i dla takiej liczby trzeba było zorganizować komunikację zastępczą – dodaje. Liczba połączeń autobusowych będzie taka sama jak liczba połączeń kolejowych. W godzinach szczytu w trasę wyruszy jednocześnie kilka autobusów.

Komunikacja zastępcza zostaje wprowadzone także między Poznaniem a Koninem, gdzie pasażerowie pojadą autostradą bez zatrzymywania się na przystankach pośrednich. Codziennie z pociągów na tej trasie korzysta ok. 800 osób.

Przejazd komunikacją zastępczą zabierze więcej czasu. Obecnie pociąg z Poznania do Konina jedzie ok. 90 minut. Autobus bezpośredni pokona tę trasę w ok. 100 minut, zaś przejazd pociągiem do Wrześni i dalej autobusem zabierze w sumie ponad 160 minut. Sam czas podróży autobusowej między Koninem a Wrześnią wyniesie ok 90-100 minut; pociąg pokonuje tę trasę w nieco ponad 40 minut.

Stacje i przystanki na trasie w Koninie, Cieninie, Słupcy, Otocznej i we Wrześni przygotowano przy stacjach kolejowych. W miejscowościach Kawnice, Strzałkowo, Wólka i Gutowo Wielkie przystanki znajdować się będą przy drodze krajowej nr 92. W Golinie i Cieninie Kościelnym przystanki zlokalizowano na terenie miejscowości.

Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP Cargo w Berlinie w sprawie IV Pakietu Kolejowego PKP Cargo w Berlinie w sprawie IV Pakietu Kolejowego
Następny artykuł Górale odśpiewali pieśń na cześć IC Inka Górale odśpiewali pieśń na cześć IC Inka