Transport miejski Warszawa: trasa tramwajowa na Gocław z decyzją środowiskową

Warszawa: trasa tramwajowa na Gocław z decyzją środowiskową

13 lipca 2017 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Warszawskie poinformowały, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie utrzymało w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Gocław (odc. Al. Waszyngtona – pętla Gocław) w wariancie rekomendowanym przez spółkę.

Fot.

W ramach inwestycji powstanie trasa o przebiegu: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona, tj. zgodnie z wariantem oznaczonym jako „2C” w publikowanych przez nas materiałach.

Zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wykonamy nasadzenia drzew i krzewów, a także zapewnimy ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.

Tramwaje Warszawskie kontynuują prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną.

Dzięki budowie nowej trasy nastąpi:

  • skrócenie czasu podróży transportem zbiorowym – przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji Metro Centrum wyniesie ok. 17 min.(obecnie autobus ok. 25 minut w godzinach szczytu);
  • poprawa dostępności Gocławia i Saskiej Kępy z i do innych dzielnicy Warszawy, w tym Śródmieścia, Ochoty i Pragi;
  • podniesienie komfortu podróżowania – w ramach projektu przewidywany jest zakup nowego taboru tramwajowego, zaś optymalizacja układu linii komunikacyjnych pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc dla pasażerów;
  • poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie łącznej emisji hałasu i podniesienie jakości powietrza w wyniku zachęcenia do korzystania
    z transportu zbiorowego wysokiej jakości;
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększenie powiązań pieszo-rowerowych między Saską Kępą a Gocławiem;
  • podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.

Realizację robót przewidujemy ramowo w latach 2019-2021, po  wykonaniu dokumentacji projektowej. Oceniamy, że sam proces budowalny potrwa dwa lata (dwa sezony budowlane).