DB Cargo zleciło firmie Siemens wyposażenie ich floty lokomotyw w system konserwacji zapobiegawczej opartej na ocenie stanu urządzenia. Uaktualnienie dotyczy lokomotyw firmy Siemens z serii 152 Eurosprinter ES64F i lokomotyw serii 170, 191 typu Vectron. W przypadku lokomotyw z serii 152, Siemens dokona modernizacji niezbędnych systemów telemetrycznych i połączy wszystkie lokomotywy z systemem "TechLOK" używanym przez DB Cargo. Umowa została podpisana na okres sześciu lat.
Systemy telemetryczne nieustannie zbierają dane na temat stanu lokomotywy. Dane analityczne umożliwiają wykrycie wszelkich wad i zakłóceń już w początkowym stadium, co z kolei pozwala na bardziej elastyczne planowanie wizyt w serwisie na podstawie faktycznego stanu lokomotywy. Celem jest optymalizacja dostępności i efektywności ekonomicznej lokomotyw.
Dane te posłużą ekspertom z Siemens Mobility Data Services Center w Monachium, którzy we współpracy z DB Cargo, stworzą określone aplikacje oraz modele analizy danych. Wykorzystają również modele analizy z istniejącej już platformy Railigent firmy Siemens.
– Wraz z cyfryzacją naszej floty, skupiamy naszą uwagę przede wszystkim na jednej kwestii, poprawie jakości dla naszych klientów i na optymalizacji łańcucha wartości lokomotywy. Na arenie międzynarodowej działa już blisko 1000 lokomotyw wyposażonych w system "TechLOK”. Wraz z podpisaniem tej nowej współpracy z firmą Siemens, możemy zintensyfikować działania, które doprowadzą nas do osiągnięcia tego celu – mówi Jürgen Wilder, dyrektor generalny w DB Cargo.
– Wieloletnia współpraca z DB jest dla nas bardzo istotna. Wspieramy firmę w ich programie cyfryzacji i dążeniu do osiągnięcia stuprocentowej dostępności – powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor generalny pionu usług kolejowych Siemens AG.