80 mln zł na modernizację stacji Ożarów Maz. i linii do Warszawy

80 mln zł na modernizację stacji Ożarów Maz. i linii do Warszawy

21 sierpnia 2017 | Źródło: PKP PLK, ZUE
PODZIEL SIĘ

Kompleksowa przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki oraz poprawa przepustowości linii kolejowej między Warszawą a Kutnem to główne założenia inwestycji wartej 80 milionów złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą. Prace potrwają po połowy 2020 r.

Fot. PKP PLK

 - To kolejny projekt realizowany w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Zwiększenie przepustowości linii umożliwi wprowadzenie na nią większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy. Zdecydowaną zmianę odczują pasażerowie na przebudowanej stacji w Ożarowie Mazowieckim, gdzie nowe, lepiej wyposażone perony ułatwią dostęp do pociągów – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz, które obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowalnej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu m.in. poprawę przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe perony zastąpią jeden stary. Będą nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Zlikwidowana zostanie stara kładka.

PLK zapewnią większą przepustowość linii dzięki przebudowie układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów i rozjazdów. Będzie nowy budynek nastawni. Zabudowane zostaną nowe urządzenia i wymieniona sieć trakcyjna.

- Realizacja kolejnego projektu na linii kolejowej E20 to następna ważna umowa z PKP PLK w segmencie infrastruktury kolejowej, w której pozycja Grupy ZUE jest bardzo silna. Linia kolejowa E20, której elementem jest podwarszawska magistrala, a także obszar LCS Kutno i odcinek Żychlin – Barłogi, to ważna część korytarza transportowego Zachód-Wschód,  łączącego kraje Unii Europejskiej z Europą Wschodnią i Azją. Modernizacja odcinka Warszawa – Granica LCS Łowicz, której celem jest zwiększenie przepustowości linii, to kolejne tego typu zamówienie, które wykonujemy. Jako Grupa ZUE jesteśmy doskonale przygotowani zarówno pod względem potencjału kadrowego, jak i sprzętowego do realizacji tego projektu - powiedział Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE.

Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa - granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku.