Zintegrowanie linii E59 z europejskim systemem sterowania ruchem kolejowym za 140 mln zł

Zintegrowanie linii E59 z europejskim systemem sterowania ruchem kolejowym za 140 mln zł

28 września 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

PKP PLK poszukuje wykonawcy na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E59 na odcinku Wrocław - Poznań" w ramach projektu "Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T”. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 140 mln zł.

Fot. PKP PLK

Zgodnie z treścią ogłoszenia przedmiot zamówienia realizacji ww. zadania obejmuje prace na następujących odcinkach linii E59:

  • linia kolejową nr 271 na odcinku: od posterunku Wrocław Główny od km. 1,510 do Poznań Główny km 162,559,
  • linia kolejowa nr 273 na odcinku: od posterunku Wrocław Główny od km. 1,510 do posterunku Wrocław Muchobór km 2,655.

Dla objęcia zabudową systemem ERTMS/ETCS linii 271 i 273 od km. 1,510 należy wyprzedzająco przeprowadzić powiększenie (rozbudowę) obszaru Lokalnego Centrum Sterowania Wrocław Popowice o posterunek odgałęźny Grabiszyn:

  • rozbudowa stanowiska zdalnego stresowania w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • rozbudowa systemu przekazywania informacji o pociągu o sąsiednie posterunki styczne: Wrocław Świebodzki, Wrocław Muchobór, Wrocław Gądów, Wrocław Główny;
  • zmiana granic Centrum Dyspozytorskiego w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • zmiana obszaru Centrum Utrzymania i Diagnostyki w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • uruchomienie aplikacji automatycznego przekazywanie numeru pociągu z PIP w LCS Wrocław Muchobór do PIP w LCS Popowice i na odwrót;
  • wyposażenie p. odb. Grabiszyn o wyniesione stanowisko zdalnego sterowania z zachowaniem pełnej funkcjonalności tak jak dla stanowiska LCS (m.in. aplikacja PIP). Przy włączeniu p.odg. Grabiszyn do LCS Wrocaw Popowice – obsługa urządzeń tego posterunku przez dyżurnego ruchu pozostaje w nastawni Grabiszyn);
  • zintegrowanie systemu radiołączności z istniejącym zabudowanym systemem radiołączności na LCS Wrocław Popowice (Pyrylandia).

PKP PLK będzie także rozważać możliwość rozszerzenia oferty o opcję dodatkową, w ramach której prace z zakresu podstawowego będą wykonywane jednocześnie z włączeniem do LCS Wrocław Popowice posterunku odgałęźnego Grabiszyn. Dla tego zakresu przewidziano następujące roboty dla powiększenia (rozbudowy) LCS Wrocław Popowice o stacje Wrocław Popowice:

  • prace projektowe niezbędne do wykonania przedmiotowego zakresu robót;
  • przeniesienie istniejącego stanowiska miejscowego sterowania stacją Wrocław Popowice do nowego pomieszczenia wraz z jego przystosowaniem;
  • rozbudowa stanowiska zdalnego stresowania w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • rozbudowa systemu przekazywania informacji o pociągu o sąsiednie posterunki styczne: Grabiszyn, Wrocław Gądów, Wrocław Stadion, Wrocław Nadodrze;
  • zmiana granic Centrum Dyspozytorskiego w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • zmiana obszaru Centrum Utrzymania i Diagnostyki w związku z powiększeniem obszaru sterowania LCS Wrocław Popowice;
  • przystosowanie systemu automatycznego zapowiadania pociągów dla przystanku osobowego Wrocław Szczepin, Wrocław Różanka, Wrocław Popowice, Wrocław Mikołajów.

Kryteriami oceny przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą cena (80%) i doświadczenie personelu (20%). Termin składania ofert wyznaczono na 6 listopada br. do godz. 12:00. Termin na realizację wszystkich prac wynosi 61 miesiące.

Zamawiający będzie ubiegał się o dofinansowanie projektu przez Unię Europejską z instrumentu finansowego „Łącząc Europę”.