Modernizacja linii z Warszawy do Lublina za ponad 3 mld zł

Modernizacja linii z Warszawy do Lublina za ponad 3 mld zł

13 listopada 2017 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Zdemontowana sieć trakcyjna i wywiezione tory. Przebudowa peronów m.in. w Dęblinie, Garwolinie i Pilawie. Między stacjami od Otwocka do Lublina trwają intensywne prace. W efekcie największego projektu KPK (wartego 3,4 mld zł) skróci się czas podróży między Warszawą i stolicą województwa lubelskiego oraz dodatkowo zapewni komfortową obsługę pasażerom na 34 zmodernizowanych stacjach i przystankach.

Fot. PKP PLK

W ramach modernizacji prowadzona jest wymiana sieci trakcyjnej oraz torów. Przebudowywane są również stacje m.in. w Lublinie, Dęblinie, Garwolinie i Pilawie. W sumie na trasie przebudowane będą 34 stacje i przystanki. W Pilawie powstaje wygodne i bezpieczne przejście podziemne na perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z windami na stacjach i przystankach: Lublin, Lublin Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Sobolew, Garwolin, Pilawa, Celestynów i Otwock.

PLK zmodernizują 150 km torów. Nowa sieć trakcyjna pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 160 km/h, co skróci przejazd między Warszawą a Lublinem do około 90 min. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa, gdyż wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 skrzyżowaniach toru z droga PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Istotnym rozwiązaniem będą dwa nowe tunele drogowe, które poprawią system komunikacji i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.