Transport miejski Tramwaje Warszawskie podsumowują prace w tym roku

Tramwaje Warszawskie podsumowują prace w tym roku

27 listopada 2017 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Wymiana szyn, przebudowa skrzyżowań, budowa nowych połączeń torowych – to tylko niektóre z prac, jakie wykonały Tramwaje Warszawskie w tym roku. Były także prace ogrodnicze. Warszawscy tramwajarze w tym roku pracowali w 14 miejscach.

Fot. Tramwaje Warszawskie

Przeprowadzanie remontów i wymiany szyn ma zapewnić pasażerom gwarancję szybkiego i bezpiecznego przejazdu. Mapę prezentującą miejsca przeprowadzonych prac można zobaczyć tutaj, ale bieżące remonty to nie wszystko – w kilku miejscach Tramwaje Warszawskie rozbudowały swoją infrastrukturę, budując dodatkowe tory. Dzięki temu na mapie linii tramwajowych mogą pojawiać się nowe linie, a podczas remontów można inaczej wytyczać połączenia objazdowe. W skrócie TW w tym roku wykonały i przeprowadziły m.in.:

  • wymianę szyn na nowe: 19,5 km (prace nocne – 3,5 km)
  • instalację nowych zwrotnic: 41
  • wykorzystanie 1680 m3 betonu
  • ułożenie 5000 ton asfaltu
  • zasianie 25 000 m2 trawy

Najbardziej złożone pod względem technicznym prace związane były z przebudową torów tramwajowych na rondzie Starzyńskiego, gdzie tramwajarze nie tylko wymienili wszystkie szyny, ale także zbudowali dodatkowe tory do skrętów. Przyda się to podczas kolejnych remontów i w czasie objazdów. Nowe tory powstały również przy stacji metra Wierzbno. Dzięki temu w tym roku możliwe było uruchomienie wahadłowej linii 31 do zagłębia biurowego na Służewcu, wykorzystującej tramwaje dwukierunkowe kursujące w godzinach szczytu co 3 minuty. Pracownicy Tramwajów Warszawskich wymienili w tym roku także tory m.in. w Alejach Jerozolimskich przy placu Starynkiewicza, na ul. Jagiellońskiej i na Obozowej. W dziesięciu przypadkach roboty zostały skrócone tylko do kilku dni. Tramwaje Warszawskie prowadzą również szybkie naprawy nocne, niewymagające zmiany tras tramwajów. W 2017 roku w ten sposób wymieniono już 3,5 km szyn.

Zielonych torowisk tramwajowych w stolicy jest coraz więcej, w tym roku przybyły kolejne odcinki. Długość trawiastych torów na nowo otwartej linii na Nowodwory to już prawie siedem kilometrów. Tramwaje Warszawskie, oprócz trawy, zastosowały kolejny gatunek roślin na torach tramwajowych. Rozchodnik, znany ze skalnych ogrodów, pojawił się na blisko 700 metrowym przebudowanym odcinku torów na ulicy Obozowej. Obecnie długość stołecznych torów obsadzonych trawą i roślinnością wynosi już 19 km. Na kolejnych 30 km torów, które pobiegną m.in. do Wilanowa i na Gocław, Tramwaje Warszawskie zaplanowały sadzenie trawy lub rozchodnika. Tramwaje Warszawskie pracują nad tym, żeby stolica była bardziej zielona.

Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przygotowują trzy inwestycje, współfinansowane przez Unię Europejską, które będą prowadzone w aż sześciu dzielnicach. W niecałe 5 lat powstanie kilkanaście kilometrów tras (do Wilanowa, na Gocław i po ul. Kasprzaka). W planach jest również zakup nawet ponad 200 nowoczesnych tramwajów oraz budowa nowej zajezdni na Annopolu, gdzie będzie odbywać się obsługa serwisowa 150 wagonów.