Nowa organizacja ruchu w tunelu stacji Gdańsk Główny

Nowa organizacja ruchu w tunelu stacji Gdańsk Główny

05 stycznia 2018
PODZIEL SIĘ

Poprawa obsługi pasażerów w obszarze stacji Gdańsk Główny  obejmuje przebudowę peronów dalekobieżnych nr 1 i 2 oraz przejścia – tunelu, łączącego miasto, perony i dworzec autobusowy. Efektem prac będzie lepszy dostęp do pociągów i wygodniejsze podróże ze stolicy Pomorza. Wykonawca przystępuje do kolejnych prac w przejściu podziemnym.

Fot. PKP PLK

Wykonawca kontynuuje prace na stacji Gdańsk Główny. Zdemontowano już w całości nawierzchnię peronu nr 2, który jest zamknięty od 11 grudnia. Wykonawca przystąpił do jego modernizacji. Rozebrano przyległe tory i sieć trakcyjną. Wcześniej zdjęto elementy zabytkowej wiaty, która przejdzie renowację. PKP Polskie Linie Kolejowe. zadbają, aby zostały zachowane jej historyczne walory –  nadal będzie charakterystycznym elementem gdańskiej stacji. W tunelu zdemontowano płytę stropową i zamontowano zbrojenie, które wykonawca wypełni betonem.

W związku z remontem tunelu, łączącego miasto – perony – dworzec autobusowy, pod stacją Gdańsk Główny, nastąpią zmiany w organizacji ruchu pieszych. Wieczorem w piątek 5 stycznia wykonawca zaplanował zamknięcie przejścia podziemnego – pod peronem nr 2. To kontynuacja dotychczasowych prac pod placem przydworcowym z wyjściem na ul. Podwale Grodzkie przy KFC i na peron SKM nr 5. Wprowadzona organizacja ruchu pieszych będzie obowiązywać do końca marca br. Na czas przebudowy przejścia podziemnego zapewnione zostanie przejście tunelem dworcowym.

Wszystkie drogi dojścia będą oznaczone żółtymi tablicami ułatwiającymi poruszanie się w obrębie stacji. Ponadto na peronach i w budynku dworca wygłaszane będą komunikaty informujące o zmianach w organizacji ruchu.

Szczegóły komunikacji na stacji Gdańsk Główny od 5 stycznia:

  • Osoby udające się od strony City Forum na perony SKM nr 3, 4 i 5 będą mogły skorzystać z dojścia przez plac przydworcowy i peron nr 4.
  • Dojście do peronu dalekobieżnego nr 1 zapewnione będzie przez budynek dworca i tunel dworcowy.
  • Osoby udające się od strony dworca autobusowego do peronów SKM przejdą peronem nr 1 do tunelu dworcowego, przez dworzec, plac przydworcowy i peron nr 4.
  • Komunikacja między Podwalem Grodzkim i ul. Trzeciego Maja będzie zapewniona przez budynek dworca, tunel dworcowy i peron nr 1.

Zamknięcie tunelu jest konieczne ze względu na szeroki zakres prac i konieczność zapewnienia bezpieczeństwa. Wykonawca przystępuje w tym miejscu do wymiany płyt stropowych przejścia podziemnego i budowy nowych wyjść z przejścia na peron. Pod koniec marca 2018 r. planowane jest udostępnienie dla pieszych całości przejścia podziemnego.

Przebudowane dwa perony dalekobieżne będą wyższe, lepiej oświetlone oraz pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony.