PKP Informatyka: Bilkom nie wymaga rezygnacji z innych platform

PKP Informatyka: Bilkom nie wymaga rezygnacji z innych platform

09 lutego 2018 | Autor: ŁK
PODZIEL SIĘ

PKP Informatyka skomentowała pojawiające się doniesienia, jakoby warunkiem dołączenia do platformy Bilkom.pl była rezygnacja z innych, agencyjnych systemów sprzedaży biletów.

Fot. PKP Informatyka

Pakiet Bilkom 2 uruchomiony został w styczniu. Obecnie w platformie tej można kupić bilety PKP Intercity, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, SKM Trójmiasto i Przewozów Regionalnych. Ta ostatnia spółka zrezygnowała niedawno z usług dostawcy innego systemu sprzedaży biletów – Koleo.

Jak zapewniły „Kuriera Kolejowego” Przewozy Regionalne, rezygnacja z usług Koleo nie miała nic wspólnego z wejściem spółki do platformy Bilkom, lecz była wynikiem braku konsensusu między spółkami co do realizacji umowy na sprzedaż biletów PolRegio w Koleo. Przewoźnicy uczestniczący w Bilkom 2 korzystają również z innych systemów np. bilety ŁKA można kupić w aplikacji SkyCash.

Poniżej publikujemy oświadczenie PKP Informatyka ws. platformy Bilkom:

Oświadczenie

PKP Informatyka spółka z o.o. stanowczo zaprzecza, informacjom, jakie w ostatnich dniach pojawiły się w przestrzeni publicznej, sugerującym, że warunkiem przystąpienia przewoźników do Pakietu Podróżnika i aplikacji Bilkom.pl jest rezygnacja z innych, agencyjnych systemów sprzedaży biletów.

Tego typu nieuczciwe praktyki nie wpisują się w etykę biznesową i profesjonalizm spółki. Współpraca PKP Informatyka z przewoźnikami, zarówno państwowymi, jak i samorządowymi, w ramach Pakietu Podróżnika i Bilkom.pl, odbywa się na zasadach rynkowych i w żaden sposób nie ogranicza działalności innych platform sprzedażowych, działających w Polsce.

Nie komentujemy relacji handlowych przewoźników z podmiotami świadczącymi agencyjną sprzedaż biletów. Skupiamy się na rozwijaniu ofert: Pakiet Podróżnika i nowej aplikacji Bilkom.pl.