PKP Intercity chce dostosować „Husarze” do prędkości 200 km/h

PKP Intercity chce dostosować „Husarze” do prędkości 200 km/h

07 czerwca 2018 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity planuje wyposażyć lokomotywy EU44 Siemens w urządzenia ECTS, dzięki czemu będą mogły prowadzić wagony pasażerskie z prędkością 200 km/h. Spółka chce też kupić 10 nowych wielosystemowych lokomotyw dostosowanych do tej prędkości.

Fot. Mateusz Włodarczyk Wikimedia Commons

PKP Intercity eksploatują lokomotywy EU44 produkcji Siemensa, które mogłyby rozwijać na torach prędkość 200 km/h jednak nie mogą tak szybko jeździć nawet na odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowe dostosowanych do tej prędkości gdyż nie są wyposażone w system ETCS. Przewoźnik w 2012 r. próbował znaleźć dostawcę ETCS dla tych pojazdów jednak w ogłaszanych przetargach nie wypłynęły oferty. Spółka podejmie kolejną próbę doposażenia lokomotyw w system.

Przetarg na instalację ECTS zostanie powtórzony, a termin finalnej implementacji systemu będzie zależny od oferty wykonawcy. Należy podkreślić, że PKP IC systematycznie zwiększa udział pojazdów wyposażonych w ETCS w swoim parku taborowym. Wszystkie nowe projekty taborowe, dotyczące zakupu pojazdów trakcyjnych, zakładają wyposażenie tych pojazdów w system ETCS poziomu 2 – zapewniła Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity

PKP Intercity posiada już w swoim parku taborowym m.in. 186 wagonów dostosowanych do prędkości 200 km/h. Planowane modernizacje oraz zakupy nowego taboru w najbliższych zakładają że część lokomotyw oraz ezt będzie mieć taką lub wyższą prędkość maksymalną

– W najbliższym czasie PKP Intercity planuje ogłoszenie postępowania na zakup 10 nowych lokomotyw elektrycznych wielosystemowych, zdolnych rozwijać prędkość do 200 km/h. Taką prędkość będzie także w stanie osiągać 55 nowych wagonów pasażerskich, na zakup których PKP Intercity podpisało w lutym umowę z producentem H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu – powiedziała Agnieszka Serbeńska.