PLK podpisały umowę na remont linii Oświęcim – Czechowice-Dziedzice

PLK podpisały umowę na remont linii Oświęcim – Czechowice-Dziedzice

27 sierpnia 2018 | Źródło: Porr
PODZIEL SIĘ

Porr uzyskała od PKP PLK zlecenie na modernizację trasy kolejowej Oświęcim – Czechowice-Dziedzice na południu Polski. Umowa stanowi obecnie największy zlecony spółce Porr kontrakt na roboty z zakresu budownictwa kolejowego w Polsce. Prace mają zostać zakończone do końca lipca 2021 r.

Fot. Tiia Monto Wikimedia Commons

Modernizowany przez Porr odcinek jest częścią linii kolejowej nr 93 Trzebinia-Zebrzydowice. Linia ma duże znaczenie dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego. W szczególności trasa jest wykorzystywana do transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalni i tranzytu towarów przez Republikę Czeską na południe Europy.

- Ponieważ mamy do czynienia z umową typu „zaprojektuj i wybuduj”, niezwłocznie rozpoczniemy prace projektowe. Projekt koncepcyjny musi  być gotowy w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, w terminie najpóżniej 16 miesięcy po podpisaniu umowy musimy posiadać wszystkie urzędowe pozwolenia na budowę. W wyniku dogłębnej analizy robót budowlanych oraz optymalizacji przebiegu robót, zobowiązaliśmy się ukończyć wszystkie prace objęte umową w ciągu 35 miesięcy, tzn. do końca lipca 2021 roku - mówi Siegfried Weindok, członek zarządu Porr SA.

Pełny pakiet robót dla linii kolejowej nr 93

Na 21-km odcinku zostanie poddanych renowacji łącznie 63 km torów oraz 106 rozjazdów, a modernizacji wszystkie instalacje sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz 13 przejazdów kolejowych. Perony na wszystkich stacjach będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto, prace remontowe obejmą 45 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć wiaduktów kolejowych.