Na tragach InnoTrans 2018 szwajcarski Stadler przedstawił wyprodukowany dla firmy leasingowej Transitio piętrowy, elektryczny zespół trakcyjny, wykonany zgodnie z wymogami przyszłego użytkownika - szwedzkiego przewoźnika Mälar. Czteroczłonowa jednostka jest bardzo przestronna, a jej prędkość maksymalna to 200 km/h.
Na tle wszystkich prezentowanych w tym roku na targach w Berlinie pojazdów pasażerskich, piętrus z należącej do Stadlera rodziny KISS wyróżnia się przestronnym wnętrzem, nowoczesnym dizajnem oraz dopracowanymi detalami. Po wejściu do pojazdu rzucają się w oczy estetyczne fotele, wykonane z oryginalnych tkanin, wykończone drewnem i aluminium. Przy zagłówkach foteli umieszczono intrygujące lampki – osobne dla każdego podróżnego.
Kolejne spostrzeżenie – duże przestrzenie, zarówno w przejściach między wagonami i w przejściu między fotelmi.
Składy będą jeździły po Szwecji od maja 2019 pod marką Mälartåg na czterech trasach na zachód od Sztokholmu, wokół jeziora Mälar. Czteroczłonowe piętrusy poruszają się z prędkością maksymalną 200 km/h i mają po 357 miejsc siedzących. Pudła wagonu są dostosowane do szwedzkiej skrajni (KISS Nordic), która jest wyższa i szersza niż przewidziana w szwajcarskiej i polskiej normie.
Pociągi wyróżnia specjalna konstrukcja, zaprojektowana wraz ze szwedzkimi inżynierami, odporna zarówno na niskie temperatury (do -40 stopni) jak i na duże opady śniegu (do 80 cm). Przód składu jest wzmocniony także pod kątem ewentualnych kolizji ze zwierzętami.
Pudła składu mają podwójne ściany i specjalną izolację, aby pojazd zapewniał pasażerom komfortowe warunki podróżny podczas długich zim.
W każdym składzie są trzy toalety, w tym jedna przeznaczona dla pasażerów poruszających się na wózkach oraz dla kobiet z małymi dziećmi.