Sześć firm chce zbudować obwodnicę Zatora

Sześć firm chce zbudować obwodnicę Zatora

15 lutego 2019 | Autor: PiK | Źródło: GDDKiA
PODZIEL SIĘ

Otwarto oferty złożone ramach postępowania przetargowego na projekt i budowę obwodnicy Zatora, w ciągu drogi krajowej nr 28. Oferty złożyło 6 wykonawców. Rróżnica pomiędzy ofertą najmniej i najbardziej kosztowną jest duża.

Fot. GDDKiA

Koszt inwestycji zaproponowany przez firmę Mota-Engil Central Europe wynosi ponad 69 mln 670 tys. zł, natomiast IMB-Podbeskidzie wyceniło swoje prace na ponad 103 mln 628 tys. zł. Z kolei połowa wykonawców wyceniła koszty na ponad 70 mln zł (ponad 72 mln, 74 mln i 78 mln). Rozpoczyna się sprawdzanie ofert.

Zaprojektować i wybudować trzeba drogę o przekroju jednojezdniowym, długości ok. 2,1 km wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Dokumentacja projektowa ma być przygotowana dla wszystkich branż wraz z niezbędnymi opracowaniami. Wykonawca musi także uzyskać pozwolenia i decyzje dla budowy oraz użytkowania obwodnicy, po jej wybudowaniu.

Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna przyspieszona) z jedną jezdnią. Oprócz budowy samej obwodnicy w ciągu DK28, przebudowany zostanie także odcinek drogi wojewódzkiej  DW781, klasy G. Powstanie 5 obiektów inżynierskich , w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające).

Projekt i budowa mają zostać zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do terminu na etapie projektowania wliczane będą okresy zimowe, natomiast w przypadku realizacji robót do terminu realizacji już nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca). 

Obwodnica Zatora w ciągu DK28 realizowana będzie z wykorzystaniem technologii i standardu BIM.  Building Information Modeling jest nowoczesną technologią, w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystania na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac. Oddział GDDKiA w Krakowie pod koniec 2017 r. podjął decyzję o przeprowadzeniu projektu pilotażowego z zastosowaniem BIM.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Gotowy tor na estakadzie, perony w budowie Gotowy tor na estakadzie, perony w budowie
Następny artykuł 32 mln zł na projekt przebudowy160 km linii Skierniewice – Łuków 32 mln zł na projekt przebudowy160 km linii Skierniewice – Łuków