S&T wdroży nowoczesny system ERP w spółce Metro Warszawskie

S&T wdroży nowoczesny system ERP w spółce Metro Warszawskie

13 czerwca 2019 | Źródło: S&T
PODZIEL SIĘ

Metro Warszawskie i S&T zawarły umowę na dostawę, wdrożenie, utrzymanie i rozwój światowej klasy zintegrowanego systemu informatycznego Infor LN, wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Wartość umowy przekroczyła 7 mln.zł. Kontrakt z Metrem Warszawskim jest kolejną umową S&T na wdrożenie systemu ERP w sektorze transportu publicznego w Polsce. Jednym z kluczowych elementów ocenianych w postępowaniu przetargowym było spełnienie jak największej liczby specyficznych wymagań przedsiębiorstwa kolejowego w standardzie oprogramowania.

Fot. S&T

Umowa podpisana ze spółką Metro Warszawskie potwierdza wysokie kompetencje S&T w zakresie wdrażania systemów klasy ERP w sektorze transportu publicznego. Nie bez znaczenia jest fakt, że wybrane oprogramowanie spełnia również wymagania dotyczące zarzadzania gospodarką remontową taboru kolejowego. To nie przypadek, że w ciągu ostatniego roku już drugi przewoźnik kolejowy zdecydował się powierzyć S&T zadanie zoptymalizowania obsługi procesów biznesowych za pomocą systemu ERP Infor LN powiedział Rafał Piórkowski, Sales Director, S&T w Polsce.

Rozwiązanie zarekomendowane przez integratora umożliwia skuteczne planowanie, zarządzanie projektami oraz rozliczanie zadań– zarówno na etapie inwestycji jak i eksploatacji.  Ponadto pozwala min. na ewidencję remontów i przeglądów w powiązaniu z prowadzeniem rejestrów środków trwałych, harmonogramowaniem prac i przeglądem stanu ich realizacji.

Implementacja nowoczesnego sytemu ERP pozwoli także na  zoptymalizowanie i zwiększenie efektywności obsługi procesów m.in. w dziedzinie finansów i kontrolingu, sprzedaży, zakupów, gospodarki magazynowej, obsługi serwisowej i utrzymania ruchu w ramach gospodarki remontowej. W harmonogramie projektu w pierwszej kolejności będą wdrażane funkcjonalności w obszarach finansów. Kolejny etap prac obejmie implementację funkcjonalności: serwis, gospodarka remontowa (utrzymanie ruchu), obiegi dokumentów oraz funkcje integracyjne.

System Infor łączy dane i procesy z aplikacjami biznesowymi i zasobami wiedzy techniczno-eksploatacyjnej- dostarczanej przez systemy automatyki kontrolno-pomiarowej. Wyspecyfikowany zakres prac obejmie min. implementację środowiska współpracy cyfrowej  INFOR Operating Services (IOS), które zapewni elastyczną integrację systemu zarzadzania z oprogramowaniem zewnętrznym wykorzystywanym przez Metro Warszawskie. Dodatkowo firma S&T zbuduje wirtualne środowisko utrzymaniowe w modelu Platform as a Service.

- Dzięki wyborowi technologii Infor, Metro Warszawskie dołącza do rodziny operatorów transportu publicznego na świecie,  aby docelowo zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo świadczonych usług dla nas, pasażerów. Projekt w Metrze Warszawskim to dla Infor wielkie wyróżnienie, ale i ogromne zobowiązanie, ze względu na unikalność organizacji w skali kraju. Jesteśmy przekonani,  że nasz system spełni oczekiwania w nim pokładane, co przełoży się w efekcie na większe zadowolenie pasażerów.- mówi Mariusz Siwek, Channel Director regionu CEE North w Infor.

Metro Warszawskie to nowoczesne przedsiębiorstwo komunikacyjne, którego kluczowym zadaniem jest realizacja przewozów metrem w stolicy kraju, nadzór nad pracami budowlanymi przy jego rozbudowie (zarządzanie projektami inwestycyjnymi) oraz utrzymywanie jego infrastruktury w tym składów pociągów. Spółka ma kilkudziesięcioletnie doświadczenie z najważniejszych placów budowy Warszawy; od 1983 r. działa przy rozbudowie stołecznego systemu podziemnej komunikacji.

 

Spółka S&T jest jednym z największych, niezależnych integratorów IT w Europie Środkowo-Wschodniej. Związana z polskim rynkiem usług informatycznych od ponad 50 lat. Należy do międzynarodowej grupy, notowanej na giełdzie we Frankfurcie,  zatrudniającej ponad 4 tys. pracowników w 25 krajach na całym świecie. Firma S&T specjalizuje się w implementacji zaawansowanych technologii informatycznych w obszarze infrastruktury sprzętowej i rozwiązań sieciowych. Świadczy także usługi z zakresu wdrażania systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, projektowania dedykowanych aplikacji biznesowych oraz udostępniania wyspecjalizowanych pracowników IT. Jako jeden z niewielu integratorów na rynku polskim, dysponuje własną siecią 13 biur serwisowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, gwarantujących lokalne wsparcie użytkowników w trybie 24/7/365. S&T w Polsce zatrudnia ponad 400 pracowników, w tym: certyfikowanych programistów, architektów IT, inżynierów wsparcia, analityków, testerów oprogramowania, specjalistów z zakresu administrowania siecią, ekspertów od zarządzania infrastrukturą sprzętową oraz konsultantów wdrożeniowych z zakresu: finansów, kontrolingu, sprzedaży, logistyki, handlu detalicznego i produkcji.