Katowice Airport: Utrudnienia w związku z przebudową terminalu pasażerskiego B

Katowice Airport: Utrudnienia w związku z przebudową terminalu pasażerskiego B

27 sierpnia 2019 | Źródło: Katowice Airport
PODZIEL SIĘ

W związku z przebudową i rozbudową terminalu pasażerskiego B w środę 28 sierpnia br. zostaną zamknięte wszystkie wejścia do obiektu od strony parkingu. Wejście do terminalu pasażerskiego B możliwe będzie tylko przez sąsiadujący z nim terminal pasażerski A.

Fot. Katowice Airport

Przed terminalem B zlokalizowane zostanie zaplecze budowy, co wiąże się z wyłączeniem z użytkowania 120 miejsc parkingowych oraz przeniesieniem strefy drop-off przed terminal pasażerski C. W zamian za zamknięte na czas rozbudowy miejsca parkingowe przed terminalem B, udostępnione zostało 660 miejsc w nowej, zachodniej części parkingu P1.

Do znaczących zmian dojdzie także wewnątrz terminalu B. W hali ogólnodostępnej zamknięta zostanie wschodnia części pierwszego piętra. W konsekwencji funkcjonować przestaną zlokalizowane tam punkty gastronomiczne. Z użytku wyłączone zostanie także całe drugie piętro hali ogólnodostępnej, łącznie ze znajdującym się tam tarasem widokowym.

Na hali odlotów w terminalu pasażerskim B, która znajduje się po kontroli bezpieczeństwa, w związku z realizowanymi pracami budowlanymi, również zaplanowano wyłączenia. Zamknięta zostanie wschodnia część hali, zarówno na pierwszym piętrze, jak i na parterze.

Na tym etapie inwestycji większe zmiany nie są planowane na parterze hali ogólnodostępnej. Harmonogram przewiduje, że do sierpnia 2020 roku będą tam działać wszystkie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej oraz strefa kontroli bezpieczeństwa.

Dzięki przebudowie i rozbudowie terminalu pasażerskiego B:

  • Powierzchnia obiektu wzrośnie o 40% do 17,2 tys. m kw.
  • Piętrami rozdzielona zostanie strefa odprawy biletowo-bagażowej ze strefą kontroli bezpieczeństwa.
  • Liczba stanowisk odprawy biletowo-bagażowej wzrośnie z 18 do 28
  • Liczba stanowiska kontroli bezpieczeństwa wzrośnie z 6 do 8.
  • Powstaną trzy zewnętrzne klatki schodowe, które zostaną połączone z terminalem mostami, dzięki czemu liczba bramek do boardingu wzrośnie z 10 do 16.
  • Przepustowość terminalu pasażerskiego B wzrośnie z 2 mln do 4 mln pasażerów rocznie.

Głównym wykonawcą jest firma „Promus Ruda Śląska” Sp. z o.o. Koszt inwestycji to 77,4 mln zł netto. Finisz przedsięwzięcia zaplanowano najpóźniej na koniec pierwszej połowy 2021 r.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Wrześniowa korekta rozkładu jazdy w ŁKA Wrześniowa korekta rozkładu jazdy w ŁKA
Następny artykuł Warszawska Karta Miejska z selfie Warszawska Karta Miejska z selfie