W związku z przebudową i rozbudową terminalu pasażerskiego B w środę 28 sierpnia br. zostaną zamknięte wszystkie wejścia do obiektu od strony parkingu. Wejście do terminalu pasażerskiego B możliwe będzie tylko przez sąsiadujący z nim terminal pasażerski A.
Przed terminalem B zlokalizowane zostanie zaplecze budowy, co wiąże się z wyłączeniem z użytkowania 120 miejsc parkingowych oraz przeniesieniem strefy drop-off przed terminal pasażerski C. W zamian za zamknięte na czas rozbudowy miejsca parkingowe przed terminalem B, udostępnione zostało 660 miejsc w nowej, zachodniej części parkingu P1.
Do znaczących zmian dojdzie także wewnątrz terminalu B. W hali ogólnodostępnej zamknięta zostanie wschodnia części pierwszego piętra. W konsekwencji funkcjonować przestaną zlokalizowane tam punkty gastronomiczne. Z użytku wyłączone zostanie także całe drugie piętro hali ogólnodostępnej, łącznie ze znajdującym się tam tarasem widokowym.
Na hali odlotów w terminalu pasażerskim B, która znajduje się po kontroli bezpieczeństwa, w związku z realizowanymi pracami budowlanymi, również zaplanowano wyłączenia. Zamknięta zostanie wschodnia część hali, zarówno na pierwszym piętrze, jak i na parterze.
Na tym etapie inwestycji większe zmiany nie są planowane na parterze hali ogólnodostępnej. Harmonogram przewiduje, że do sierpnia 2020 roku będą tam działać wszystkie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej oraz strefa kontroli bezpieczeństwa.
Dzięki przebudowie i rozbudowie terminalu pasażerskiego B:
- Powierzchnia obiektu wzrośnie o 40% do 17,2 tys. m kw.
- Piętrami rozdzielona zostanie strefa odprawy biletowo-bagażowej ze strefą kontroli bezpieczeństwa.
- Liczba stanowisk odprawy biletowo-bagażowej wzrośnie z 18 do 28
- Liczba stanowiska kontroli bezpieczeństwa wzrośnie z 6 do 8.
- Powstaną trzy zewnętrzne klatki schodowe, które zostaną połączone z terminalem mostami, dzięki czemu liczba bramek do boardingu wzrośnie z 10 do 16.
- Przepustowość terminalu pasażerskiego B wzrośnie z 2 mln do 4 mln pasażerów rocznie.
Głównym wykonawcą jest firma „Promus Ruda Śląska” Sp. z o.o. Koszt inwestycji to 77,4 mln zł netto. Finisz przedsięwzięcia zaplanowano najpóźniej na koniec pierwszej połowy 2021 r.