Knoor-Bremse: Największe w historii zamówienie komponentów dla chińskiego metra

Knoor-Bremse: Największe w historii zamówienie komponentów dla chińskiego metra

15 grudnia 2020 | Źródło: Knorr-Bremse
PODZIEL SIĘ

Knorr-Bremse podpisał kontrakt na dostawę komponentów do pekińskich wagonów metra. Na zlecenie CRRC wyprodukuje wyposażenie dla pociągów na dwóch nowych liniach.

 

Fot. Knorr-Bremse

Obsługując średnio 10,35 miliona osób dziennie (2019) i przewidując wzrost liczby pasażerów w nadchodzących latach, Pekin ma jeden z najbardziej ruchliwych systemów metra na świecie. W związku z planowaniem lub budową wielu nowych linii długość systemu wynosząca około 699 km ma wzrosnąć do około 1000 km. Nowa linia 17 o długości 49,7 km i prędkościach maksymalnych 100 km / h ma zostać uruchomiona w 2022 r. W pełni zautomatyzowana i zaprojektowana jako kolejowa linia tranzytowa, będzie przebiegać przez centrum Pekinu i obsługiwać duże części miasta, mieszkańców śródmieścia i dojeżdżających do pracy.

Knorr-Bremse wyposaży 68 pociągów (544 wagonów) linii 17 w układy hamulcowe, drzwi przesuwne swojej spółki zależnej IFE oraz wyposaży 10 pociągów (80 wagonów) na linii 19 w systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji produkowane pod marką Merak ... Łącznie firma dostarczy sprzęt do 78 pociągów (624 wagonów), które są budowane przez zakłady CRRC w Changchun i Qingdao. Dostawy wyposażenia hamulcowego już się rozpoczęły i potrwają do końca 2023 roku. Znaczna część komponentów ma być produkowana w ramach wspólnych przedsięwzięć organizowanych przez Knorr-Bremse w Chinach: sprzęt hamulcowy w Suzhou i regionie Nankou w Pekinie, drzwi w Qingdao, ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja - w mieście Wuxi.

„Knorr-Bremse jest nastawiony na dostarczanie przyszłościowych rozwiązań dla transportu publicznego, aby sprostać globalnym megatrendom urbanizacji i mobilności” - mówi dr Jürgen Wilder, członek zarządu Knorr-Bremse AG,odpowiedzialny za Dywizję Systemów Pojazdów Szynowych. „Zawarcie naszego największego w historii wielosystemowego zamówienia dla chińskiego metra jest ogromnym sukcesem dla Knorr-Bremse i umożliwia nam dalsze umocnienie naszej pozycji na chińskim rynku kolejowym”.

Oprócz zamówienia w Pekinie, jednostka RailServices Knorr-Bremse z siedzibą w Suzhou została zakontraktowana na modernizację urządzeń napowietrzających w pociągach linii 2 metra w Shenyang. Linia 2 została uruchomiona w 2012 roku i jest jedną z zaledwie trzech linii metra, które obecnie łączą dzielnice miejskie Shenyang. Aby sprostać oczekiwanemu wzrostowi popytu na szybki i wygodny transport, największe pod względem liczby ludności miasto północno-wschodnich Chin, planuje w nadchodzących latach rozbudowę systemu metra do maksymalnie dziesięciu linii.

Ponadto oddział MERAK-Jinxin Changchun uzyskał od CARS (Chińska Akademia Nauk Kolejowych) długo oczekiwaną licencję na remont systemów HVAC zainstalowanych w chińskich pociągach dużych prędkości CRH5G A4. Firma ta otrzymała już zlecenie naprawy urządzeń w 25 pociągach (200 wagonów).